На мястото има и кран, който да вдигне машината
Започна източването на горивото от катастрофиралия край Пловдив военен хеликоптер.
На място има и кран. Едва ли обаче екипите ще успеят още днес да вдигнат машината.
Първоначалната версия на прокуратурата за тежкия инцидент е техническа неизправност.
В понеделник вечерта машината падна от ниска височина на летище в града. Загинаха двамата пилоти, а бордовият инженер е ранен и е в болница.
Фаталният полет с хеликоптера Ми-17 бил 4-ти за деня. Всичките били с учебна цел и с различни екипи на борда.
Последното приземяване на машината продължило точно 3 секунди. За толкова хеликоптерът се е разбил.
„Вертолетът е паднал на земята в рамките на около 3 секунди. Няма самовзривяване, няма запалване”, обясни Румяна Арнаудова, говорител на главния прокурор.
Румяна Арнаудова: Хеликоптерът е паднал в рамките на около 3 секунди
Когато машината пада на земята, единственият оцелял - бордният инженер Алексей Каменов, успява сам да излезе от хеликоптера. И със счупен глезен и 3 счупени ребра успява пеша да се отдалечи на 100 метра от машината.
„Но падането от височина 20 метра е довело до смъртта на двамата пилоти”, заяви Румяна Арнаудова.
И двамата с опит зад гърба си.
„Единият с над 600 летателния часа, другият с близо 500”, обясни Красимир Каракачанов.
„Командирът на машината е 48 годишен, Военно-въздушното училище, ако се завършва на 24 години, той има 600 летателни часа, което прави 25 часа на година. При 25 часа на година, няма как да се получат нещата с нальота и подготовката”, коментира военният журналист Димитър Ставрев.
СЛЕД ПАДАНЕТО НА ХЕЛИКОПТЕР: Най-вероятната причина е техническа неизправност
И все пак - към този момент категорично няма доказателства за човешка грешка, твърдят и от прокуратурата, и от Министерството на отбраната. Основната версия, по която се работи е проблем със стабилизиращ винт. А че най-вероятно това е причината за падането, подсказвали движенията на хеликоптера във въздуха през последните секунди.
„Това е един от най-използваните хеликоптери в света, той се експлоатира в 78 държави в целия свят”, обясни Ставрев.
У нас е в експлоатация от 89-та година, а последно ремонт му е правен в началото на 2017 г. Често служел и за гасене на пожари.
„Посрещаме пожарния сезон само с една машина и много трудно ще се осъществи подготовката на екипажите при тези условия”, коментира още Ставрев.
И днес огледите на място продължават. Предстои да бъде направена и техническа експертиза.
ВСИЧКО ЗА ИНЦИДЕНТА С ПАДНАЛИЯ ХЕЛИКОПТЕР ЧЕТЕТЕ ТУК
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.