Компанията не е успяла да комуникира адекватно с регулаторните органи и клиентите, смята изпълнителният директор

Главният изпълнителен директор на "Боинг" призна, че компанията е допуснала грешка с проблемната предупредителна система в кабината на модела "737 Max" преди двете смъртоносни катастрофи с най-продаваните самолети, съобщава БГНЕС.

Председателят и главен изпълнителен директор Денис Мюленбург каза, че "Боинг" не е успял да комуникира адекватно с регулаторните органи и клиентите, но защити широкия инженерен и дизайнерски подход към софтуера за контрол на предната част на самолета, който е в основата на разследването на произшествията, довели до спирането на полетите с този модел по целия свят.

Авиорегулатори от цял свят ще решават съдбата на "Боинг 737 МАХ"

Мюленбург призна още, че компанията е допуснала грешка и заради това, че не уведомила регулаторните органи и клиентите за дефектна предупредителна светлина на кабината на "737 Max".

Изпълнителният директор на "Боинг", който е под кръстосан огън заради дизайна на "Max" и заради начина, по който се отнесе към кризата с компанията обяви, че все повече от регулаторните органи смятат, че "Max" трябва отново да получи разрешение за полети. Той изрази очакване, че това ще стане още тази година.

Пилоти предупредили "Боинг" за проблеми месеци преди втората катастрофа

Разкриха причините за катастрофата на "Боинг 737 Макс" в Етиопия

Американската федерална авиационна администрация е обвинявала "Боинг", че повече от година не е уведомил регулаторите, че индикатор за безопасност в кокпита на "Max" не работи. Пилотите са ядосани, че компанията не ги е информирала за новия софтуер, който е свързан с катастрофите в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 
Редактор: