Малката Мия бързо печели хиляди фенове

Тригодишно момиче вече работи... като инфлуенсър. Как децата стават популярни в социалните мрежи и крие ли това рискове?

Тя е почти на 4. И вече говори три езика. Мия обича да рисува, да брои и играе… и да се снима. Когато не я приемат в детска градина, майка ѝ поема грижите и възпитанието у дома. Играта решава да превърне във видео-уроци, които наскоро започва да публикува в социалните мрежи.

Инфлуенсърите - създатели на тенденции и модели за подражание (ВИДЕО)

„Основната ни цел е образователна. Малчуганите в днешно време попиват най-добре информация от социалните мрежи, ако е под формата игра е още по-забавно и така незабелязвайки,  те учат”, смята Кристина Петрова.

Снимките отнемат по няколко часа на ден и зад тях стои цял екип. А Мия бързо печели хиляди фенове.

„Забелязахме, че много и хареса и казва „Мамо, снимай ме, направи ми клипче”. Мога да ви кажа, че не лесно да се снима такова малко дете, защото тя е подвластна на настроенията. Един ден е щастлива, на другия е малко крива и всъщност трябва  да улучиш игровия диапазон на детето”, споделя майката на Мия.

Точно защото са непринудени в реакциите си, рекламодателите търсят деца инфлуенсъри.

"Темата на NOVA": Наръчник на инфлуенсъра

„Могат да постигнат този ефект на техния продукт, да се внесе една чистота, невинност, нещо, което малко по-трудно би се постигнало с възрастен човек”, обясни Павел Пенчев - експерт по ПР и дигитален маркетинг.

Децата инфлуенсъри са като децата актьори – смятат психолозите. В този случай обаче съдържанието го създава родителят. Затова и тяхната роля е изключително важна.

„Преди 100 годни децата са работили за семействата си на полето или като са гледали животни. В 21 век децата работят за семейства си, като участват в снимки за  Youtube канала или Instagram”, поясни детският психолог  Елена Енева.

„Всички родители трябва да внимават децата им да имат достатъчно време за игра в реалния свят, защото на тази възраст то възприема света действено. Тоест, трябва да може да пипне, да усети  нещата , да прави нещо с тях”, съветва психологът.

A дали Мия ще превърне инфлуенсъството в професия, родителите й ще я оставят да прецени - сама.

Репортер: Анна-Мария Конова

Редактор:
tracking tracking tracking tracking tracking tracking tracking