Снимка: iStock
По думите й хората често пускат жалби заради липса на информация
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до топлинните счетоводители, в която настоява да въведат SMS известяване за датите и часовете, на които ще се извършва редовен отчет на уредите за дялово разпределение на топлинната енергия.
Причината е, че много граждани се оплакват от липсва на информация за това кога трябва да осигурят достъп до дома си. Това води до начисляване на максимален специфичен разход за отопление, както и до чувствително завишаване на изчисленото потребление на топла вода в неотчетените жилища.
Прокуратурата проверява цените на тока и парното
„Важно е да се има предвид, че тези високи сметки, формирани "на база" поради пропуснати срокове за отчет, често са непосилни за гражданите и те се оказват със запорирани банкови сметки от частни съдебни изпълнители”, пише омбудсманът.
Кой е най-ефективният избор на отопление за зимата?
При много от тези случаи не става дума за недобросъвестност от страна на гражданите. В голяма част от случаите проблемът засяга собственици на необитаеми жилища, много често те са и в чужбина, но при SMS - известие биха могли да направят организация за достъпа до тях, сочи анализът на омбудсмана на база жалбите.
"НА ТВОЯ СТРАНА": Нови разходи за парно от края на октомври