Фатално е било разрешението за преминаване на червен светлинен сигнал за излизане на входа на Неи Пори

Разследват се обстоятелствата, при които е станал смъртоносният сблъсък между два влака в Гърция в района на Евангелисмос в Лариса.

Според последната информация от разследването, произшествието изглежда се дължи на неправилно действие на началника на гара Лариса, който в участъка "Лариса - Евангелисмос" е насочил пътническия влак към същата линия с товарния влак. Трябва да се отбележи, че железопътната линия, свързваща Атина и Солун, е двойна.

Съобщава се, че фаталната грешка на началника на гара Лариса по отношение на пътническия влак 62 е била даването на разрешение за преминаване на червен светлинен сигнал за излизане на входа на Неи Пори (следващата гара след тази в Лариса, бел.ред.).

Десетки жертви и ранени при катастрофа между два влака в Гърция (ВИДЕО+СНИМКИ)

Началникът на гарата, който е бил арестуван в полицейския участък в Лариса, е заявил пред полицията, че е дал заповед за промяна на коловоза, но тя не е била изпълнена от системата.

Ако началникът на гарата е разбрал, че пътническият влак се движи по същата линия като товарния, е щял да даде нареждане и да ги спре, преди да се приближат един към друг, тъй като сблъсъкът е станал на около 25 км от гара Лариса и мястото на смяна на коловоза. За уточняване на случая Гръцката организация за железопътен транспорт (ГОЖ) е изискала стенограма на евентуалния разговор между началника на гарата и машинистите. Според по-ранна информация началникът на гарата в Лариса не е завъртял ключовете, чрез които механично се регулира преминаването на влаковете по клиниите, изпращайки двата влака по една и съща линия, съобщи Прото Тема.

Двама българи са ранени при влаковата катастрофа в Гърция

Според първоначалните данни обвиненията, които вероятно ще бъдат повдигнати, ще включват престъплението нарушаване на безопасността на транспорта с причиняване на смърт. За това престъпление се предвижда наказание от 10 години до доживотен затвор.

По отношение на слуховете, че е неопитен, компетентни източници от ГОЖ уточняват, че арестуваният е на 56 години, работи от много години в организацията и е поел работата след едногодишно обучение и сертифициране заедно с още около 100 колеги, преминали през същата процедура.

Hellenic Train, частната компания, която управлява превоза на пътници в Гърция, обяви че всички маршрутите на компанията се отменят от 12:00 ч. на обяд на 1 март 2023 г. Маршрутите включват и тези на атинската крайградска железница "Proastiakos". 

Работещите в гръцките железници обясняват, че и системата им е прекалено остаряла и работи изцяло на ръчен режим. Според експертите може да става въпрос и за преумора, тъй като машинистът на товарния влак изглежда изобщо не е опитал да спре.

1300 градуса. Такава е температурата във вагоните на катастрофиралия влак секунди след удара. Пламъците избухват след като стотиците тонове метал се сблъскват. За да се стигне до подобна тежка катастрофа на релсите, най-вероятните причини са три, твърди железопътният експерт проф. Симеон Ананиев. „Неизправна инфраструктура, човешка грешка на ръководителя на движението и заспиване на машиниста”.

В страните в Западна Европа вече има внедрени системи, които не позволяват два влака да се окажат един срещу друг. Заедно с професор Ананиев наш екип се качи на първия влак, спрял на Централна гара в София. Оказва се, че ако композицията участва в подобна катастрофа, е възможно операцията по спасяване да е още по-сложна. По думите на експерта вратите невинаги се отварят.

ВСИЧКО ЗА ЖЕСТОКАТА КАТАСТРОФА ЧЕТЕТЕ ТУК

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook