Обществото е разделено по темата

Ново проучване показва, че по-голямата част от хората признават икономическото влияние на Китай в страната им. Въпросът обаче дали то е добро или лошо остава на дневен ред и разделя мненията. Направения анализ установява и че гражданите в Съединените щати, в сравнение с другите изследвани страни, го намират за отрицателно. 

Oт Сан Франциско до Ню Йорк и Вашингтон - в много градове в Съединените щати американците усещат влиянието на китайските квартали и култура, разказва Voice of Amercia.

„Усещам голямо влияние", казва Рейн Броуди. „Смятам, че повечето хора обичат китайска храна. Освен това, предполагам, че събития като лунния фестивал и китайската Нова година, оказват много добро влияние от културна гледна точка", споделя Юджийн Мосак.

„Много американци смятат, че китайската култура има положително влияние. Когато обаче става въпрос за влиянието на Китай върху икономиката на Съединените щати се установява, че три четвърти от хората го намират за отрицателно", разказва репортерът на VOA Майкъл Батурин.

Китайският квартал в Сан Франциско: История и традиции (ВИДЕО)

В проучването са зададени различни въпроси, свързани с Китай, на хора от 35 различни държави.

„Американците наистина се отличават с това, че смятат, че голяма част от въздействието на Китай е отрицателно. Процентът от обществото, което мисли по този начин, е по-голям отколкото, в която и да е друга изследвана държава", посочва Лаура Силвър от изследователски център "Pew".

Китай е не само един от най-големите вносители на продукти в щатите, но и свързани с държавата компании за онлайн търговия също са пуснали корени тук. „От гледна точка на цените тези сайтове са наистина достъпни", Броуди.

Макар да е изкушена от ниските цени, Кендъл Фунасаки не е пазарувала от нито един от тези сайтове. „Подобни китайски платформи, може би донякъде имат отрицателен ефект върху поведението на потребителите, защото насърчават хората да купуват много повече неща. В същото време качеството на тези стоки не е добро и в последствие те биват изхвърлени, което според мен е много разточително", посочва Кендъл.

В допълнение към някои негативни възгледи за свързаните с Китай компании за онлайн търговия, правителството на Съединените щати се обяви срещу онлайн платформата TikTok, чиято компания майка е базирана в Пекин.

„Правителството на Съединените щати е притеснено дали TikTok може да се използва като средство за разпространяване на потенциални фалшиви новини, както и на пристрастни мнения за различни кандидати по време на избори", смята Кристофър Танг, проферор по сигурност.

„Смятам, че TikTok може да се използва като начин за лично изразяване. Всеки има собствено мнение и мисли. Според мен може да работи и в двете посоки", посочва Рейн.

27 700 китайци са опитали да влязат в САЩ за близо половин година

Проучването установява, че различните възрастови групи имат различни възгледи за влиянието на Китай.

"Обикновено по-възрастните хора са малко по-склонни да твърдят, че Китай има голямо въздействие и че то е отрицателно. Това, например, важи и за Съединените щати", казва Силвър.

"По-младите поколения харесват TikTok. Те харесват китайските продукти, по-малко притеснени са за ситуацията с Пекин и са по-положително настроени. За разлика от тях по-възрастните хора са загрижени за войната, въпросите свързани с глобалната сигурност и с Китай. Според мен резултатите от проучването не са изненадващи", смята Танг. Констатациите на изследователския център се основават на общественото мнение и не са показателни за това колко голямо е действителното влияние на Китай върху националните икономики.

"Възприятията на хората вероятно играят роля в начина, по който политиците мислят за нещата и затова смятаме, че е важно да се дава гласност на обществото", казва Силвър.

Правото на гласност на обществото е фактор, който кандидатите за президент могат да използват, за да спечелят гласовете на избирателите, съобщават от VOA.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcas

Редактор: Цветина Петрова
Източник: Voice of America