Снимка: iStock
Това е пилотен проект на Здравната каса
Националната здравноосигурителна каса вече известява гражданите с SMS или по Viber за статута на техните протоколи, с които се предписват лекарствени продукти. По същия начин известия получават и хората с увреждания за издадените протоколи и заявления за отпускане на помощни средства.
Нови сигнали срещу някои членове на Обществения съвет за Националната детска болница
„Касата контактуваше с лекари или с комисиите ЛКК и от там те се свързваха с пациента. Това ставаше по-бавно, когато се налагаше да се добавят документи или нещо да се промени”, каза Мариана Александрова председател на Сдружение „Диабет и преддиабет”.
Само с една нотификация на телефона пациентите ще разполагат с пълната информация за лекарства по протокол, помощни средства, отпускани и заплащани от касата, както и статус на подадените заявления и документи.
„Довнасяне на документи, когато нещо липсва или е объркано при първоначалното попълване - сега според нас това може да стане за 1 ден, а преди това означаваше седмица забавяне”, добави Александрова.
„Ползата за пациента е неговото своевременно информиране, скъсяване на времето за одобрение, за издаване на протоколи, за отпускане на помощни средства, не е необходимо вече пациента да се реди на опашка или да ходи до съответната РЗОК или НЗОК”, обясни Таня Загорова, началник на отдел „Информационни технологии”, НЗОК.
По думите на Александрова това известяване ще е полезно, защото в момента пациентите нямат на хартия информация кога им изтича протокола. „Дори някои от тях не знаят кои точно са им лекарствата, така че ние бихме искали към информацията на тези известявания да се добавят и имената на лекарствата и дозировките”, добави тя.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase