Снимка: istock
Данните сравняват бензиновите и дизеловите с електрическите
Зa вceĸи 100 000 пpoдaдeни eлeĸтpoмoбилa ce oтчитaт oĸoлo 25 инцидeнтa c пoжap, дoĸaтo зa cъщoтo ĸoличecтвo бeнзинoви и дизeлoви коли имa мeждy 120 и 150 случаи на възникнал проблем. Електромобилите имат 5 до 10 пъти по-ниска вероятност от пожар в сравнение с бензиновите и дизеловите. Това показват данни на Haциoнaлнaтa acoциaция зa пoжapнa зaщитa и Eвpoпeйcĸaтa acoциaция нa aвтoмoбилнитe пpoизвoдитeли.
Припомняме, че преди дни пожар в „Лозенец“ нанесе сериозни материални щети на жилищна кооперация. Предполагаше се, че причина за него е взрив на батерия на електрически автомобил. Случаят провокира сериозна дискусия за рисковете и гаранциите за безопасност при хибридните коли. Храбрин Иванчев от Българската асоциация „Електрически превозни средства“ обясни, че от снимката е ставало ясно, че пожарът не е тръгнал от батерията на колата.
Пожар след взрив на батерия на хибриден автомобил в „Лозенец“? (СНИМКИ)
„Историята и фактите показват са красноречиви – електрическите коли нямат нито един случай на самозапалване или инцидент без причина. Проблемите стават при катастрофи, когато е нарушена целостта на батерията и когато има физически предпоставки да стане нещо по-значително. Тези истории се броят на пръсти. Електрическите коли са в пъти по-безопасни“, уточни Иванчев.
Автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев подкрепи мнението, че ел. коли са в пъти по-безопасни. „Статистиката го показва. При бензиновите автомобили най-честите причини за възпламеняване са когато има нехерметичност на горивната система и горивото попадне върху горещи части“, посочи той в „Социална мрежа“ по NOVA NEWS.
По думите му при дизеловите коли, нафтата се възпламенява по-трудно. „При газовите автомобили пожарите на борда са доста рискови“, допълни Дунев.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Камена Георгиева