Случката е станала в двора на ВиК дружеството, а по думите на пострадалия охраната не му е помогнала
50-годишен мъж падна в шахта, дълбока около метър в Пловдив. Той е със спукана кост на единия крак, голяма прорезна рана около 7-8 см и с белези по лицето.
Случката се разиграла в двора на ВиК дружеството в града на паркинга за клиенти, където шахтата е била отворена и не била обезопасена по думите на потърпевшия. На място са пристигнали полиция и линейка.
“Първите няколко дена не можех да изляза, защото костта е напукана, трябваше да се пазя, но сега съм малко по-добре”, сподели в ефира на "Събуди се" Димитър Симеонов.
Мъж почина след падане в необезопасена шахта в блок в Русе
“Предния петък, отивайки за подаване на документи за присъединяване към ВиК мрежата и връщайки се към колата, попадам в една необезопасена дупка. Нормално е, станала е някаква небрежност, но реакцията на охраната беше нещо потресаващо”, коментира той
По думите му охранителите не са му помогнали. “Като видяха, че се случва неприятен инцидент, явно се опитаха да го прикрият. Дойдоха срещу мен нагли, арогантни и яростни. Искаха незабавно да напуснем двора, в никакъв случай не ни предложиха помощ”.
Работник загина след падане в шахта във Видин
“Линейката беше повикана от патрул на 6-то РПУ, който дойде, защото се стигна до скандал с охраната. Моят приятел, който ме придружаваше, говореше с него. Охраната ни крещеше яростно и ни караше да напуснем мястото”, сподели Симеонов.
“Досега не знаем дали е шахта или дупка. Беше в една малка зелена площ точно до бордюра. На слизане не се получи по някаква случайност, но когато тръгнах да се качвам, попаднах в дупката”, каза той.
Димитър Симеонов сподели, че ще потърси правата си. “Съпругата ми е адвокат и вече е подготвила жалба, която входира в онлайн системата на МВР”.
От ВиК отговориха на въпросите, изпратени от NOVA:
„Територията на административната сграда на „Водоснабяване и канализация” ЕООД е позиционирана на адрес гр. Пловдив, бул. „Шести септември” № 250. В северната част на парцела на ВиК оператора се намира каса на дружеството и техническа приемна за клиенти (в обща едноетажна сграда) и до тях е ситуиран северния вход на предприятието с контролиран достъп. Преди бариерата, от западната страна на улицата има осигурен паркинг за клиенти на дружеството. След преминаване на бариера (за автомобили) и портал (за физически достъп на граждани) се явява вътрешен в имота паркинг и подстъп, чрез локални пътни алеи с трайна бетонова настилка към западната и южната част на поземления имот, където се намират складове на дружеството, стопански и производствени сгради. При влизане в поземления имот на дружеството от северната му страна (бариера или портал) гражданите могат да се насочат направо, в посока към входа на администрацията или да завият надясно, за да посетят техническа приемна/касата. Ако след входа завият надясно, фронтално срещу тях, на разстояние по – малко от 50 - 60 метра се пада централен склад за доставка на материали. Същият има ограда. Пред него има „затревена площ ограничена с бордюри”, която разделя на две локална алея за автомобили и обособени паркоместа за служители на предприятието (перпендикулярни на алеята). В „затревената площ ограничена с бордюри” има ниска храстова растителност.
В определени случаи, се допускат леки автомобили на граждани в неравностойно положение в пределите на предприятието, като те ползват обособените „служебни” паркоместа. Около въпросната „затревената площ ограничена с бордюри” е забранено спирането/паркирането, тъй като те пречат на доставчици на дружеството с лекотоварни или тежкотоварни МПС – та, които не могат да достигнат до централния склад за материали (труден заход покрай „затревената площ” и невъзможност от маневриране). Поради тази причина, по решение на ръководител звено „Сигурност, охрана и ОМП” около „затревената площ” са поставени видими конуси стандартен размер с цвят „бял и червен”, които да препятстват това нерегламентирано спиране/паркиране.
На 19.09.2025 г. гражданин посещава дружеството с цел подаване на документи, като спира на ограниченото за паркиране място, означено с конуси.
След като слиза, гражданинът стъпва в спирателен кран, намиращ се в тревната площ, който е с дълбочина не повече от 50 см. След което се самоконтузва. Разбирайки за инцидента ръководител звено „Сигурност, охрана и ОМП” установява паркирано МПС около горепосочени конуси, създавайки предпоставка за невъзможност от преминаване на доставчици на ВиК оператора, като отива при водача на МПС – то и с вежлив тон му предлага да го премести на обособените за клиенти паркоместа. Гражданинът му показва охлузения си крак и с висок, неприличен тон започава да търси сметка от служителя на дружеството за необезопасяване на „някаква” дупка в затревената площ, посочена по – горе. При повторна настоятелна молба от служителя на дружеството последват въпроси от страна на гражданина: „Ти какъв си, бе?”, „Защо не си обезопасил дупката?”, „Аз ще се обадя на 112!”. Гражданин, който съпровожда „нарушителя” през цялото време снима с телефон, без поискано съгласие от служителя на дружеството. С реплики: - „Гледай си работата! ” , „Защо не си обезопасил терена?” и „Как ще се легитимираш пред мен?”, гражданинът продължава агресивния тон спрямо ръководителя звено „Сигурност, охрана и ОМП”.
Служителят на дружеството изисква от униформения охранител в момента (с всички отличителни знаци и служебно оръжие) да помоли гражданина да премести автомобила си. Ответната реакция на гражданина бе – викове и ритане на ограничителния конус на 5 – 6 метра от мястото му. Междувременно, служителят на дружеството се обажда на дежурния екип на VI – то РУП на МВР – Пловдив и на патрула от охранителната фирма, обслужваща ВиК оператора. След пристигането на полицейския екип, служителят докладва фактическата обстановка и се отстранява на няколко метра от полицейските служители, без да напуска процесното място. Служителят на дружеството се обажда на експерт ЗБУТ във „Водоснабяване и канализация” ЕООД, която идва, поставя си предпазни медицински ръкавици и промива раната на гражданина/нарушителя, като по този начин оказва първа медицинска помощ.
На местопроизшествието пристига госпожа, която се оказва адвокат и съпруга на нарушителя. Служителят на дружеството я запознава с фактическата ситуация и причината за произшествието – „двукратно преминаване през затревената площ, като при второто преминаване, кракът на гражданина попада в дупката” (твърдение на съпругът й). Впоследствие пристига линейка и отвежда гражданина извън пределите на дружеството. 10 – 15 минути след пристигане на линейката на място се явиха и допълнително двама офицери от VI – то РУП.
Около два часа след събитието гражданинът - нарушител във видимо стабилно здравословно състояние лично се връща, подава документите си (за което има данни в деловодната система на ВиК оператора) и прибира автомобила си сам.
Въпреки противоправното деяние на клиента на ВиК оператора служителите на дружеството са му оказали адекватна помощ и съдействие, до пристигане на медицинските лица”.
Последвайте ни