Браншови организации са против назначението му, защото откриват конфликт на интереси
Назрява нов протест - този път заради избора на Петър Киров за зам.-министър на транспорта. Браншови организации се обявяват против назначението му, защото откриват конфликт на интереси. Бащата на новия зам.-министър - Володя Киров е бивш директор на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”, а в момента - шеф на един от учебните центрове към транспортното ведомство.
Автоинтруктори настояват за среща с министъра до края на седмицата и заплашват с масови протести и блокади на пътища, ако решението не бъде преразгледано.
„Страхувам се къде умишлено и къде неумишлено от един чадър на дадена фирма и обратното - репресии към други фирми, които са й конкурентни. Ако новият министър на транспорта не реагира адекватно и най-малкото да се потвърдят думите на премиера Орешарски, че при най-малкото съмнение за някой от зам.-министрите, той ще разгледа случая и ще реагира - аз смятам, че хората на този етап са готови на протестни действия - всичко, което позволява законът”, обясни Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
Няма напрежение заради назначаването на Петър Киров за зам.-министър на транспорта. Това каза пред журналисти министърът на транспорта Данаил Папазов. Според него няма конфликт на интереси, тъй като заместникът му Киров ще се занимава и приоритетно, но с оперативна програма „Транспорт”.
„Киров е изключителен специалист. „Не ме интересува кой е баща му. Разбрах, че някога е ръководил ДАИ, но това няма никакво значение. Човекът е с великолепен английски – това, което трябва да притежава и с всички необходими сертификати, и с препоръка от комисаря Хан лично”, поясни министърът на транспорта Данаил Папазов.
Пред журналистите, министър Папазов коментира и спирането на приватизацията на БДЖ „Товарни превози”. По думите му това е добър ход, защото обявената цена била изключително ниска, а звеното имало потенциал, който не бил използван.
„Много е тежко състоянието на БДЖ. Просто не зная така наречения и широко рекламиран дует, който ръководеше БДЖ какво е правил, но наследството е невероятно тежко. Като се започне от това, че има 709 млн. задължения, от които 158 млн. са вече просрочени и следващия месец ще станат близо 200”, заяви още министър Данаил Папазов.
Вече имало мерки за намаляване на задълженията. Първата е изчистването на вътрешните взаимоотношения между „Железопътна инфраструктура” и „БДЖ – Холдинг”. Втората – администрацията на БДЖ ще бъде преместена в помещения на Централна гара – София, за да се освободи сградата на ул. „Иван Вазов”, която пък да бъде продадена на „Ръководство на въздушно движение”.
Министърът на транспорта се обяви за приватизацията на всички държавни дружества, които се занимават с някаква операторска дейност. „Но сега да се приватизира БДЖ в това състояние, в което се намира ще получим едни 114-115 млн., които веднага ще отидат за покриване на някои от задълженията към кредитори и всички останали пари държавата ще ги дължи. Какво постигаме? Продаваме едно дружество, което има много голям потенциал”, категоричен бе Папазов.
На този етап съкращения на служители не се предвиждат. Но ако мениджърския екип не предложи оздравителни мерки, които да бъдат одобрени от транспортния министър, ще се търси ново ръководство, увери Папазов.
Повече по темата гледайте във видеото.
Репортер: Цеца Алексова