Има какво да се желае от горивата, опонират собственик на сервиз и шофьор

Експеримент на „Здравей, България”, при който дизелово гориво от седем български бензиностанции парафинира при далеч неполярни температури, насочи отново вниманието към зимните проблеми с нафтата, която зареждат шофьорите у нас. По темата мнение дадоха в ефира на Нова ТВ представител на верига бензиностанции, собственик на автосервиз и професионален шофьор.

 

При ниските температури е нормално в дизеловото гориво да се образуват парафинови кристали, отбеляза Калоян Кършев, технически директор на една от веригите. По думите му стандартът определя при каква температура дизеловото гориво трябва свободно да преминава през горивните филтри на колите. У нас той е минус 15 градуса. За целта в нафтата се слагат депресаторни добавки, които пречат на слепването на кристалите в горивото. Това, че горивото помътнява, не означава, че не може да минава през филтрите, посочи Кършев, според когото тестваната българска нафта няма да има проблем с това.

 

В противоречие с тази увереност влезе опитът на Васил Димитров, собственик на автосервиз, който често се сблъсква с проблеми, причинени от горивото, което наливаме в резервоарите. Според него практиката през годините показва, че при рязко понижение на температурите в началото на зимния сезон има случаи на автомобили, които не могат да запалят. По думите на Димитров това става обикновено при минус 15 – минус 18 градуса. Доста автомобили стартират трудно и спират малко след това или изобщо не могат да стартират”.

 

В съвременните дизелови комън-рейл системи има много сериозни изисквания към горивните филтри, които трябва да пропускат частици с размер до два микрона, обясни той и отбеляза, че клиентите му подценяват значението на филтрите. „Спирането на автомобилите зимно време става именно от натрупването на парафин в горивния филтър”, посочи Васил Димитров.

 

„Качеството на горивото е по-добро, не е като преди години, но наистина има какво да се изисква”, коментира на свой ред професионалният шофьор Валентин Иванов. Той сподели, че дизеловият автомобил, който управлява, обикновено стартира трудно при температури от минус 15 градуса. „Ако идеята е да купуваме добавки…”, завърши той.

 

Целия разговор за проблемите с дизеловото гориво през зимата можете да проследите във видеото.