Девет непознати на обществото фирми бяха посочени в нов доклад

Федералната комисия по търговията в САЩ се обърна с призив към Конгреса да приеме законодателство, което гарантира по-голяма прозрачност в бизнеса на т.нар. „брокери на данни”. Става въпрос за компании, които са малко известни на обществеността, но които знаят много повече за всеки от нас, отколкото попадащите в общественото полезрение Гугъл и Фейсбук.  

 

Публикуван от комисията доклад предупреждава за възможни злоупотреби от страна на разрастващата се индустрия за покупка и продажба на лична информация, предаде БГНЕС. Данните се използват от други компании или агенции, за да проверяват самоличност, откриват измами, продават продукти или ръководят маркетингови кампании.

 

Авторите на доклада посочват 9 компнаии, специализирали в доходоносния бизнес - Acxiom, Corelogic, Datalogix, eBureau, ID Analytics, Intelius, PeekYou, Rapleaf и Recorded Future.

 

„Може би вие не ги познавате, но те ви познават”, отбелязва председателят на Комисията Едит Рамирес. „Знаят къде живеете, вашата заплата, етническия ви произход, възрастта на децата ви, здравословното ви състояние, вашите интереси и хобита”, допълва тя.

 

По думите й тази индустрия работи най-вече на тъмно и безотчетно и може да навреди на потребителите. Например брокерите на данни могат да категоризират даден човек като потребител с лоша кредитна история или като човек със здравословни проблеми, които могат да се отразят на представянето му на работното място, дори ако информацията, на която се осланят, е невярна. Затова от комисията на Рамирес предлагат Конгресът да приеме правила, които да позволяват на потребителите да имат достъп до централизираните бази данни, в които да могат да проверяват събраната за тях информация и да коригират евентуални грешки.