Превозвачи недоволни от забраните за тирове

Без камиони и по магистралите в най-натоварените дни през лятото – заради тези нови ограничения превозвачите заплашиха да блокират София. Държавата обаче реагира спешно и в крайна сметка до протестни действия няма да се стига. Това стана ясно след среща между ръководството на АПИ и превозвачите, на която се стигна до компромисно решение.
 
Припомняме ви, че недоволството бе предизвикано от заповед на Пътната агенция, с която значително се увеличи броят на пътищата, по които има ограничения за превозвачите и за движение на тировете в определени часове от седмицата, когато трафикът в страната е най-интензивен. След проведената среща обаче значително бе редуциран броят на пътищата със забрана и сега ограничения ще има по всички магистрали и по малка част от първокласните и второкласните пътища в страната. Забраната ще важи в петъците от 18.00 до 21.00 ч. и в неделите от 14.00 до 20.00 ч. 
 
Валери Боянов е по пътищата на Европа от 20 години. Всяка допълнителна почивка по време на курс му струва време и пари.
 
„Ние имаме срок за доставка. Като ни спрат претърпяваме сериозни загуби с тези паузи. Като напече тази жега – 40 градуса, под брезента става 70 градуса – стоката може да се повреди, обяснява шофьорът.
 
Проблемите обаче далеч не свършват със загубите.
 
„Имаме работно време – това време като свърши какво правим? Не можем да мръднем от пътя – трябва да седим още девет часа, да си направим паузата – къде да стане това нещо? Няма паркинги за пауза, няма тоалетна, откъде да си купим вода?”, пита Валери Боянов.
 
От бранша предупреждават, че цели населени места ще останат без доставки на храни и стоки, а самите превозвачи ще са изправени на ръба. Всяка фирма ще губи по 150 евро на ден, ако камионът е спрян от работа. 
 
„Не е въпросът дали ще фалираме – въпросът е, че и нашите контрагенти имат договорени срокове със своите контрагенти в чужбина – всичко това отива на кино. Откакто си спомням, сме все на минус – имахме проблеми с гърците, с турците и най-вече със собствената си държава, коментира Красимир Лалов – зам.-председател на Сдружението на българските превозвачи.
 
Спирането на тировете е една от мерките на Пътната агенция за повишаване на безопасността на шофьорите по време на най-активния туристически сезон, когато хиляди тръгват по пътищата на страната.
 
Шофьорите също приветстват мярката, защото, по техни думи, тировете натоварват движението.
 
Според пътни експерти обаче ограниченията по магистралите могат да се окажат още по-рискови, защото спирането на камионите в аварийните ленти създава допълнителни опасности на пътя.
 
Опит за смекчаване на забраната за тирове бе направен за първи път през миналата година. Тогава обаче в спора се намеси и прокуратурата като препоръча режимът да не се облекчава защото цената, която плащаме с жертвите по пътищата е много по-голяма от тази, която бизнесът плаща заради ограниченията по пътищата.
 
"СПРИ! Животът е с предимство!" - кампанията на Нова за безопасност на пътя продължава. Очакваме и вашите сигнали за нередности на пътя в рубриката „Моята новина” на сайта NovaNews.bg