Влаквоете от последно поколение ще се движат по линиите на метрото след 2018 г.

Метровлакове без машинисти предвижда проектът за новата трета линия на подземния градски транспорт в София. Ще бъдат ли достатъчно сигурни влаковете и от кога ще се возим на такива мотриси?


Метрото е най-съвременният градски транспорт и тук се въвеждат най-новите технологии. България не е изключение. В най-новата отсечка на софийското метро ще се движат мотриси от последно поколение. Особеното в тях е, че няма да има машинист. Кога ще трябва да се доверим изцяло на автоматизираното управление на метрото?


21 век-бумът на модерните технологии. Влакове без машинисти отдавна има в повечето европейски държави. А скоро ще се движат и у нас.


„Нашите ще бъдат най-новото поколение влакове - трето, които се произвеждат в Северозападна Европа”, обяснява инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен” ЕАД.
Машините ще се движат по третата линия, която ще свързва кварталите „Овча купел” и „Васил Левски”.


„Проектът вече е готов. Процедурите вървят в момента и аз очаквам следващата година, втората половина на годината да започнем изграждането на първия етап, което е централния участък”, обясни столичният кмет Йорданка Фандъкова.


Първоначално новите влакове все пак ще бъдат управлявани от машинисти, но с времето мотрисите ще останат без водач.


„Няколко години след пускането, като затворим пероните вече със стъклени прегради да може да се обезопаси пътника, едва тогава ще отидем на без машинист”, допълва кметът Фандъкова.
Доколко безопасно ще бъде пътуването с влакове без машинист - попитахме хората, които работят в подземната железница.


„Смятате ли, че може да се доверим напълно на машините? - Ами, не, не мисля. - Защо? -  Може би все пак трябва да има някакъв човек. Ако стане някаква повреда, трябва да има човек, който да може да я поправи”, твърди машинистът Любомир Стойков.


„Това е в полза на сигурността на пътниците, в полза на комфорта на пътниците”, потвърждава и инж. Стоян Братоев, директор на „Метрополитен” ЕАД.


Междувременно от 1-ви август започва строителството на метрото от „Джеймс Баучер” до бул. „Витоша”. Затова минаващият по „Черни връх” трамвай номер 10 ще бъде спрян, но заменен с автобус. А за високотехнологичните влакове ще трябва да почакаме още няколко години.


Влаквоете от последно поколение ще се движат по линиите на метрото след 2018-та година.


Повече по темата гледайте във видеото.