Командирът на правителствения самолет ексклузивно пред Нова
Командирът на правителствения самолет "Фалкон" проговори ексклузивно пред Нова за принудителното кацане преди дни. На борда тогава беше и премиерът Бойко Борисов.
Междувременно швейцарската проверка приключи. Експертите започват изготвянето на доклад за причините, довели до инцидента. При излитане левият колесник на самолета не се прибра. От транспортното министерство обясниха, че това ще отнеме няколко месеца. Първото интервю на един от пилотите е пред камерата на Новините.
Командир Атанас Марков има 13 хиляди летателни часа на всякакви самолети. От 2010 г. лети като командир на правителствения "Фалкон". Връщаме го няколко дни назад.
"След излитането видяхме, че индикацията вътре в кабината показва, че лявата основна стойка не се е прибрала. Единственото, което трябва да се направи в такава ситуация е да се спусне колесника и да се кацне", поясни капитан Марков.
Единственото условие е да се изгорят около 1000 килограма от горивото, тъй като, както пояснява командирът, самолетът е бил малко по-тежък от теглото за кацане.
Той съобщава лично на премиера за възникналия проблем.
"Имам и това задължение. Той беше изключително спокоен и хладнокръвен", разкри Марков.
"Това не е аварийна ситуация, а особен случай. Нямаше нищо притеснително. Нямаше нещо, което да изисква спешни действия. Единственото, което не ми хареса: видях някъде по пресата, че пет пъти не сме успели да кацнем. Никога не сме се опитавали да кацнем и да не можем. Ние бяхме помолени два пъти да минем над полосата с цел визуално да се види дали колесникът е пуснат и заключен", подчерта Марков.
В събота швейцарските експерти са направили експертиза на самолета, след което са осъществили облитане над София. Марков пояснява, че самолетът е напълно изправен.
"Това е един "Ролс ройс". Струва 35 милиона долара. Изключително надежден самолет! Отрядът е един остров на стабилност в морето от авиокомпании!", заключава командирът.
Междувременно държавата търси 600 хиляди лева, за да запълни дупката в бюджета на Авиоотряд 28. Не е ясно за какво точно ще бъдат използвани парите.