Швейцарски експерти вече са направили експертиза на самолета, чака се доклада

 

Единствено пред Нова телевизия проговори командирът на правителствения самолет по повод принудителното кацане на "Фалкона" преди дни. На борда на самолета беше и премиерът Бойко Борисов. 

 

Швейцарската проверка приключи. Експертите започват изготвянето на доклад за причините, довели до инцидента. При излитане левият колесник на самолета не се прибра. От Транспортното министерство обясниха, че това ще отнеме няколко месеца. 

 

Командир Атанас Марков има 13 000 летателни часа на всякакви самолети. През 1985 г. завършва Военновъздушното училище, а от 2010-а лети като командир на правителствения "Фалкон 2000”. Връщаме го няколко дни назад.

 

"Веднага след излитането се обира колесника. На височина 5-8 метра на полусата прибрах колесника. Видяхме, че индикацията вътре в кабината показва, че лявата основна стойка не се е прибрала", разказа той.

 

Следва кратка консултация с екипажа и устава при такива ситуации.

 

"Единственото, което трябва да се направи, е да се спусне колесника и да се кацне", категоричен е той.

 

Единственото условие е да се изгори около 1000 килограма от горивото. Това се прави, защото самолетът е по-тежък от теглото за кацане. Командирът съобщава лично на премиера за възникналия проблем.

 

"Имам и това задължение. Така че аз съм съобщил на премиера. Как реагира той? Изключително спокоен, хладнокръвен”, добави капитан Атанас Марков. 

 

На борда има девет пътници и четирима души екипаж. След 40 минути кръжене самолетът е готов за кацане. Преди това се правят няколко огледа на колесниците.

 

В събота швейцарските експерти са направили експертиза на самолета, след което са направили облитане над София. Припомняме ви, че досегашния шеф - Тодор Бояджиев, напусна авиоотряда заради несъгласие  с финансирането на правителствения екип. Неговото място зае главния инженер Венелин Рачев.