Железниците се опитват да прехвърлят губещите линии към общините

 

Малко пътници, но много скъпи. Това са хората, които ползват така наречените губещи линии на БДЖ. 

 

Оттам се опитват да ги прехвърлят на общините. Те обаче не искат да поемат издръжката им.  

Още по темата

 

Предложението е държавната субсидия да се прехвърли на общините, но да се отпуска не за разстояние, а за брой пътници.

 

В България пътуват 364 крайградски влака и всичките са губещи. Рекордът е на влака Горна Оряховица-Попово, който потегля в 04:00 часа сутринта и в него се возят средно по 4 души на ден. Това е струвало на БДЖ над 200 000 лева за миналата година. 

 

Колкото и да са малко, пътниците не искат тези влакове да спират. 

 

Общината не желае да поема отговорността за губещите жп линии, защото нито имат бюджет, нито хора за това. 

 

„Изключено е общината да намери такива средства. След като не са предвидени от бюджета, това означава, че трябва да ги вземем от предвиденото за някой друг”, заявява Николай Георгиев, зам.-кмет на Горна Оряховица. 

 

Губещите влакове може да бъдат заместени от нови автобусни линии.  Общините обаче казват, че и за това трябва сериозен бюджет, какъвто няма. Така че засега съдбата на малкото на брой, но много скъпи пътници остава неясна.