В сезона на ремонтите се очаква щетите да са още по-големи
Икономиката губи милиони всяка година заради задръстванията по пътищата. В сезона на ремонтите се очаква щетите да са още по-големи.
В края на работната седмица трафикът на „Цариградско шосе” е изключително натоварен, а задръствания се очакват и по големите магистрали, поне до лятото, когато заради морската ни ваканция те трябва да приключат. Всичко това обаче води до огромни загуби.
За шофьорите новите ремонти значат и нови тапи. А за Георги Спасов и нови загуби. С таксиметровия водач се потапяме в морето от коли из улиците на София.
„Аз си спомням „Цариградско шосе”, когато се казваше бул. „Ленин”. Тогава имаше 4 жигули на него”, разказва Георги Спасов.
Сега обаче колите, които всеки ден се движат по столичните улици, са над милион. И рискът да попаднеш на поредната тапа е огромен.
„Това е огромно губене на време, огромно натрупване на разходи. Моята кола дава разлика от 2 литра и половина гориво между дневна и нощна смяна на всеки 100 км”, заявява таксиметровият шофьор.
С всяка изминала минута в трафика растат и разходите за ремонт на колата. А клиентите на Георги стават все по-изнервени. Падат и поръчките.
„Ако няма трафик, ще направиш 15 курса за 12 часа смяна, а при тежък трафик – трудно повече от 10”, обяснява Георги Спасов.
Трафикът изяжда, както от работното ни време, така и от времето за почивка. А от пропуснатите ползи се трупат, както загуби, така и проблеми за бизнеса.
„Бизнесът работи с графици, особено при дистрибуцията, при доставките. Когато има по няколко доставки на ден, е изключително важно тези графици да се спазват. Когато има провалени срещи, когато има отложени доставки, това означава, че следващият ден трябва да се компенсира”, обяснява икономистът Лъчезар Богданов.
Изходът е в доброто планиране, както на ремонтите, така и на организацията на движението.
„Имаме създадена организация да правим така, че да няма струпване на автомобили и да няма задръствания”, обясни началникът на Пътна полиция-София Тенчо Тенев.
А Георги очаква кошмарът да е още по-голям през лятото, когато всеки петък хиляди тръгват по пътищата на страната.