Това ще спести време и разходи за гражданите
Министерството на образованието и науката пренасочва обмена на документи онлайн, предаде БГНЕС.
„Проектът се казва „ePORT-създаване на уеб-базиран документен портал на Министерството на образованието и науката за прозрачно и ефективно обслужване на граждани и бизнес””, обясни Йоана Алексиева, ръководител на проекта към МОН, чрез който тази услуга ще се осъществява.
Основните цели на "ePORT" са анализ, оценка и структуриране на наличните и необходими административни услуги, предоставяни от министерството по електронен път. Освен това трябва да се изгради и по-качествено и ефективно обслужване. По проекта ще бъдат обучени и експерти/администратори за поддържане, обслужване, актуализиране и развитие на разработения и внедрен документален портал.
На гражданите и бизнеса ще бъде предоставена онлайн среда, в която с електронен подпис ще може интерактивно да подават писма, заявления и други документи в МОН. Заявителите ще проследяват документите си онлайн. Когато документите са готови, заявителите ще се известяват по електронен път, че имат отговор, който ще могат да получат. Получаването на готовите документи ще става по начин, предварително посочен от заявителя (лично, по пощата или по мейл).
Според ръководителя на проекта чрез електронния обмен на документи ще се съкратят време и разходи за заявителя и ще се облекчат работните процеси в МОН.
"ePORT" трябва даприключи в края на юли, като е финансиран от ОПАК и съфинансиран от ЕС чрез ЕСФ. Стойността му е 99 880 лв..