При повечето сигнали има разминаване между реалните условия в хотелите и очакванията на клиентите

"В нашите приемни по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, които са извършени от търговци спрямо тях. Също така са поискани над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права", обяви пред Радио "Варна" (БНР) председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

 

"В почти два пъти повече от случаите потребителите търсят нашите експерти, за да могат да се информират предварително за това какви са евентуалните рискове, които ги "дебнат" по време на тяхната почивка, как биха могли да се защитят, ако някой недобросъвестен търговец предприеме спрямо тях действия, които не са в съответствие с изискванията на закона и на добрите практики", коментира още Маргаритов.

 

В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието в полза на почиващите туристи. За определени периоди от време временни офиси имаше в Каварна, Китен и Приморско. Тези дни ще започне работа такава приемна и в Обзор.

 

На въпрос за какво най-често се оплакват потребителите в приемните на КЗП по Черноморието, Маргаритов отвърна, че по-често става въпрос за разминаване на реалните условия в хотелите и очакванията на клиентите за нещата, които трябва да получи по време на почивката си.

 

"В различни хотели сме установявали, че предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта – липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория. Оплакванията срещу получаваните в заведенията услуги са свързани най-вече с менютата – за липсваща информация за грамажа на ядките или посочване на цените в евро, вместо в български лева, както е задължително по закон", поясни Маргаритов.

 

Постоянно действащите приемни на КЗП по Черноморието ще функционират до края на активния летен сезон.