Коктейлът след изложбата предизвика вълна от възмущение във Facebook
Коктейлът след откриването на изложба на Михаела Дановска, с псевдоним Ода Жон, предизвика вълна от възмущение във Facebook. Националната художествена галерия беше превърната в ресторант, което предизвика недоволство. От галерията обясниха, че посланието на авторката не е било разбрано.
Различни видове салами и шунки, сирена, пишманье, питки, цели глави карфьол, но и други включвала вечерята след откриването на първата изложба на Ода Жон в България. Някои творци определиха събитието като евтин порно филм. От Националната художествена галерия обаче виждат нещата по друг начин.
„Художничката подчерта съвсем друго нещо. Тя съзнателно направи тази маса и тези скулптури, приличащи на човека с неговото месо и с неговата телесност, да подчертае още веднъж посланието на своето изкуство - болезненото съществуване на жената в нашето общество - жената, която я потребяват”, обясни Яра Бубнова, директор на Националната художествена галерия.
Някои от възмутените артисти не харесват и времевия контекст на почерпката - по време на коледните пости и непосредствено преди годишнина от масовия глад в Съветския съюз през 1932-ра година, при който загиват милиони. Организаторите на вечерята защитават позицията, че подобни събирания с избран кръг от хора след откриване на изложба, са стандартна практика.
„Никъде по света не се казва, че коктейл - това е една дажба на вино с пресъхнали ядки. Приемът след откриването на изложба може да бъде гигантски и много пищен, но този не беше такъв”, каза още Бубнова.
Коментарите около вечерята от една страна изместиха вниманието от самата изложба, но от друга го привлякоха. Светът на картините на Ода Жон е сюрреалистичен, отвъд рационалното, описват го експерти.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.