Учените в Аржентина са попаднали на останки от десетина древни създания

Палеонтолози са открили останки от десетина древни създания в динозавърско гробище в западната част на Аржентина, съобщи БТА.

Учените са попаднали на струпването на кости, датиращи отпреди 220 милиона години, в провинция Сан Хуан на около 1100 км от столицата Буенос Айрес. Останките са от слабо позната на учените епоха.

Геолози откриха добре запазени отпечатъци от динозавърска кожа

Впечатляващото според палеонтолога Рикардо Мартинес от Природонаучния институт и музей на университета на Сан Хуан е, че костите са от различни индивиди. "Откритието има двойно значение, тъй като на мястото има останки от поне седем или осем дицинодонта - предшественици на бозайниците с размерите на вол, и на архозаври - вид влечуги, за които се знае малко и се предполага, че може да са прародители на крокодилите", казва Мартинес.

Открит в Канада тиранозавър е най-големият в света

"Костницата" е с диаметър и дълбочина между един и два метра. За да обясняват струпването на кости, учените предлагат хипотезата, че в праисторически времена на мястото на гробището е имало източник на вода. По време на голяма суша древни създания масово са се трупали около него, но тъй като водата се е изпарявала, животните са губили сили и са умирали на място.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.