Снимка: iStock
Политическото споразумение със Съвета беше постигнато в края на миналата година
Евродепутатите одобриха без никакви изменения и трите правни акта, приети от министрите на ЕС през април 2020 г. Tова съобщиха от ЕП. Политическото споразумение със Съвета беше постигнато в края на миналата година.
Ревизираните правила за командироването на водачи, времето за управление на превозното средство и за почивка, както и по-доброто прилагане на правилата за каботаж (т.е. за превоз на стоки, извършван временно в дадена приемаща държава членка от превозвачи, установени извън съответната държава членка) имат за цел да прекратят нарушаването на конкуренцията в сектора на автомобилния транспорт. Идеята е да се осигурят и по-добри условия за почивка на водачите.
Желязков: Ако пакетът "Мобилност" бъде приет в този вид, ще заведем дело в Европейския съд
"Новите правила ще позволят на шофьорите да прекарват повече време у дома. Предприятията ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че водачите в международния товарен транспорт да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали (на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график). Редовната седмична почивка не може да бъде ползвана в кабината на превозното средство. Ако тази почивка се ползва извън дома, то настаняването трябва да бъде платено от компанията", уточняват от ЕП.
Тахографите на превозните средства ще се използват за регистрация на преминаването на граници, с цел борба с измамите. С цел предотвратяване на системния каботаж, ще се въведе „срок на прекъсване“ от четири дни преди извършването на по-нататъшни каботажни операции в рамките на същата държава със същото превозно средство.
За справяне с проблема с т. нар. фирми „пощенски кутии“, транспортните дружества ще трябва да докажат, че извършват значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици. Леките търговски превозни средства над 2,5 тона също ще трябва да отговарят на нормите на ЕС за транспортни оператори, включително оборудването на микробусите с тахограф.
Комисия на ЕП отхвърли българските поправки в пакета „Мобилност“
Новите правила ще осигурят ясна правна рамка с цел предотвратяване на различни национални подходи, както и за гарантиране на справедливо заплащане за водачите. Правилата за командироване ще се прилагат за каботажните и трансграничните транспортни операции, с изключение на транзит, двустранните операции и двустранните операции с две допълнителни операции по товарене или разтоварване.
Приетите правила ще влязат в сила след публикуването им в Официалния вестник на ЕС през следващите седмици. Правилата относно командироването ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивка, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след публикуването на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: