Facebook не пренебрегва безопасността на потребителите, категоричен е основателят на социалната мрежа

Основателят на Facebook Марк Зукърбърг нарече "неверни" твърденията, че компанията пренебрегва безопасността на потребителите с цел печалба.

Ден след мащабния срив на Facebook, Instagram и WhatsApp бивша служителка на компанията призова американския Конгрес да засили регулацията.

„Видяхме, че Facebook изчезна от интернет. Не знам защо се срина, но знам, че повече от пет часа Facebook не беше използван за задълбочаване на разделенията, за дестабилизиране на демокрациите и за да кара младите момичета и жени да се чувстват зле с телата си. Facebook разбира, че ако иска да продължи да расте, трябва да намери нови потребители. Те трябва да се уверят, че следващото поколение е толкова ангажирано с Instagram, колкото и сегашното. И начинът, по който ще направят това, е като се уверят, че децата създават навици, преди да имат добра саморегулация”, заяви Франсис Хаугън.

„В центъра на обвиненията е идеята, че ние даваме приоритет на печалбите си за сметка на безопасността и благосъстоянието на потребителите. Това не е вярно", заявява Зукърбърг в обширен коментар на своята страница във Facebook.

Зукърбърг не се съгласява и с друго обвинение - че Facebook показва на потребителите политическо съдържание, което противоречи на техните възгледи и понякога граничи с екстремизъм, за да поддържа интерес. „Подобни твърдения са просто нелогични", каза той.

„Аргументът, че от желание за печалба ние умишлено прокарваме съдържание, което прави хората гневни, е доста нелогичен. Ние правим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат техните реклами да бъдат редом до съдържание, което е вредно и поражда гняв", заявява Зукърбърг.

В посланието си той няколко пъти отбелязва, че няма да има смисъл една компания да създава лаборатории, които да изследват въздействието на нейните продукти върху психологията на потребителите, ако не смята да вземе резултатите предвид.

Facebook обяви причината за срива

Сривът на Facebook, Instagram, Messenger и WhatsApp е бил най-лошият от години, отчита Зукърбърг. От компанията вече анализират как могат да защитят системите си.  

„Това беше и напомняне колко важна е нашата работа за хората”, пише Зукърбърг.

„Не е важно колко хора минават към конкурентни услуги или колко пари губим, а какво означава това за хората, които разчитат на нашите услуги, за да общуват с близките си и да управляват бизнеса”, казва още основателят на Facebook.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.

 
Редактор: Ина Григорова
Източник: БГНЕС