Снимка: iStock
По думите на психолози тежката музика може да абсорбира гнева
Бум на интереса към хеви метъл музиката по време на пандемията. На какво са дължи тази тенденция и кои песни са добили най-голяма популярност в мрежата?
Каква музика да слушаме в различното време на деня
Песента „Nothing else matters” е емблема на американската хевиметъл група „Металика“. Тя се появява на бял свят преди 30 години, но популярността й се увеличи драстично именно през последните месеци. За да премине бариерата от 1 милиард гледания в YouTube. В пандемията подобно постижение постигнаха хитови песни на „Линкин парк“ и на Бон Джоуви.
Според Васко Кръпката хеви метълът става все по-слушана музика от мъжете. И все по-голям блян за рок кариера от жените.
„Все повече момичета, забележете… искат да са рок певици. Това е страхотна тенденция за България. Подписвам се с двете ръце“, казва той. Музикантът смята, че възкресението на класическите метъл групи се дължи на липсата на нови рок гиганти.
„Висшият пилотаж е хем да си известен, хем да си ъндърграунд. „Металика” го владеят на 100 процента“, казва Васко Кръпката.
Изкуствен интелект довърши десетата симфония на Бетовен
По думите на психолози тежката музика може да абсорбира гнева.
„Особено в ситуации, в които сме изнервени, отегчени. Това е тип позитивна регресия – търсим и веднага ни идва нещо наум, което ни е карало да се чувстваме добре“, обяснява психологът Маргарита Бакрачева.
И допълва, че хората, без да осъзнават, използват музиката като терапия. Според Васко Кръпката вниманието на новото поколение към хеви метъла се дължи и на силното бунтарско послание.
„При блуса, при джаза – там са по-спокойни нещата, докато при метала има едно – „да биеш шута на проблемите“. А не просто да ги възпееш. Това е рицарско“, казва музикантът. Но добавя, че урокът, който тази музика оставя след себе си, е друг:
„Да бъдеш добър човек. Да срещнеш любовта“.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.