Училищата ще получат близо 300 000 лева по Програмата

Ученици и учители ще се запознаят с новостите в технологичния сектор, като участват в семинари и практически обучения, организирани от бизнеса. В инициативата са включени 147 държавни и общински училища, които ще получат близо 300 000 лева по Националната програма „Бизнесът преподава“.

Откриват STEM Център в ПГ по облекло в Русе

Представители на предприятия ще участват в учебния процес в 122 училища. Специалистите ще запознаят децата с практическата приложимост на технологиите по изучваните от тях предмети. Целта е учениците да бъдат мотивирани да изучават професии и профили в областта на предприемачеството и STEM компетентностите. За този модул са предвидени 232 294 лева.

През тази година 155 преподавали от 25 училища ще повишават знанията и уменията си в реална работна среда. Учителите ще се запознаят с развитието на технологиите и съвременните изисквания на пазара на труда. За тези дейности са разпределени общо 67 671 лева.

Нов STEM център отвори врати в Математическата гимназия в Пловдив (СНИМКИ)

Средствата по програмата се предоставят за командировъчни на гост-преподавателите, за осигуряване на материали и консумативи за обученията и за закупуване или наемане на техническо оборудване за целите на обучението. Увеличават се фирмите, които са отказали държавно финансиране и ще участват в обученията безвъзмездно.

Разширяването на „Бизнесът преподава“ дава възможност за включване и на училища, които обучават ученици в начален и прогимназиален етап. Най-голям интерес има към фирмите от ИТ сектора и темите „Роботика“, „3D принтиране“ и „Виртуална реалност“. Повече професионални и профилирани гимназии работят съвместно с компании в сферата на туризма, счетоводството, предприемачеството, маркетинга, строителството и др.

Списък на училищата, одобрени за финансиране по НП „Бизнесът преподава“, можете да видите ТУК.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.

Редактор: