Снимка: iStock
Предложенията къде точно да са нискоемисионните зони все още се обсъждат
Въвеждат забрана за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи в още в края на тази година.
Предложенията къде точно да са нискоемисионните зони все още се обсъждат.
Очаква се да са две - като тази в идеалния център да заработи през декември. Другата ще обхваща доста по-широк периметър, но от общината предвиждат гратисен период до 2025 година. Глобите ще са от 50 лева за физически лица до 200 лева за юридически.
А санкции ще се налагат от началото на декември до края на февруари - в началото само за автомобили от първа еко категория.
Километрични задръствания на ГКПП „Кулата” и ГКПП „Дунав мост” (ОБЗОР)
Стефан Тодоров е собственик на автомобил на 23 години. Колата попада в първа еко категория. Така от декември Стефан няма да може да влиза с нея в центъра на София.
“Не е справедливо, защото, например, моята е на газ”, казва Стефан. Според него, колата му е по-чиста за околната среда от нов модел возило, което работи на дизел. Той обаче отказва да купи нова кола.
“Аз съм пенсионер, на мен вече не ми трябва по-нова кола.Да не мога да влизам в центъра е диктатура за мен или несправедливост”, заяви Тодоров.
Нискоемисионните зони ще са две. От декември се очаква да се забрани влизането на автомобили от първа еко категория в така наречения „Малък ринг”. От 2025-та година там се планира да не влизат и колите от втора еко категория.
Опашка от коли на граничен пункт „Кулата”
Другата зона се нарича „Голям ринг”. Тя обхваща по-широка територия и най-замърсяващите превозни средства няма да могат да минават през нея също от 2025-та.
“Камерите са над 180. Идеята е тези камери да разчитат номерата на колите и съответно след справка да установяват коя екологична категория са”, обясни Зафир Зарков, общински съветник в Столичния общински съвет.
“Ще имат снимка на влизането в забранената зона в центъра на града и тъй като… са най-замърсяващите автомобили и не отговарят на допустимите екологични групи, съответно ще бъдат санкционирани. Редът е същият, както е при камерите за превишена скорост”, поясни той.
След месец обществено обсъждане, предложенията ще влязат за дебат и гласуване в Столичния общински съвет.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.