На станциите за зареждане амперите нямат значение, но ако искате да заредите колата си у дома или в контакт, те стават важни
На пазара има различни електрически автомобили. Повечето хора, които говорят за тях, имат предвид такива, захранвани с батерии. При тях цялата енергия се съхранява и може да се зарежда отново. Цялата енергия на батерията се изчислява в киловатчаса. Скоростта, с която енергията се влива в батерията, се измерва в киловати.
В големите германски градове се срещат зарядни станции с 11 киловата, в малките градове и в провинцията - до 50, а по магистралите - до 350.
На повечето станции за зареждане амперите нямат значение, но ако искате да заредите колата си у дома или в контакт, те стават важни. Силата на тока, протичащ през кабела, се нарича ампер. Трябва да знаете колко ампера може да издържи един електрически кабел, за да избегнете повреда на електромобила.
Силата, използвана за пренасяне на тока, се нарича волт. Колкото по-дебел е кабелът, толкова повече ампера и волта са възможни. Напрежението влияе върху зареждането, като някои производители зареждат на 400, а други на 800 волта, за да бъдат автомобилите още по-бързи.
AC е променливият ток - начинът, по който обикновено енергията се доставя. DC от своя страна е постоянният ток, който батериите могат да абсорбират. Така, ако вземете свой собствен кабел и го свържете към станция за зареждане, получавате променлив ток, който след това се преобразува в постоянен ток в колата и се съхранява в батерията.
Повече гледайте във видеото. То е част от предаването „Ускорение” на „Дойче веле”, което се излъчва всяка събота от 21.25 ч. и вторник от 14:30 ч. по NOVA NEWS. Не пропускайте и материалите на „Дойче веле” и в ефира на „Събуди се” по NOVA всеки уикенд.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Цветина Петкова