Собствениците на фирми с до 5 камиона заплашиха да блокират всички гранични пунктове

Сдружението на малките превозвачи в България готви национален протест. Собствениците на фирми с до 5 камиона заплашиха да блокират с тировете всички гранични пунктове.

Те са готови за недоволство, ако държавата увеличи от NOVA година ТОЛ таксите за тежкотоварните автомобили. Решението беше  взето днес на общо събрание в Пловдив.

Борислав Мечкаров е международен шофьор от 18-години. С камиона е изминал милиони километри по пътищата, както в България, така и в чужбина. Казва, че състоянието на второкласните отсечки у нас е най-критично в сравнение с тези в Европа.

„90% от всички околовръстни в градовете са под всякакви критика. Най-гадното е околовръстното на Враца и там вече за Видин пътя. Нищо не се ремонтира и само се кърпи от време на време и направо ти изпадат пломбите, като минеш по него. За какво да го плащам това, като не е оправено?”, пита Борислав Мечкаров.

Малките превозвачи обсъждат проблемите в сектора

Иванка Иванова и съпругът й са от Добрич. Имат семейна фирма с пет камиона, които са купили на кредит, който все още изплащат. Единият от тировете шофира самата тя. Твърди, че ако от Нова година ТОЛ таксата се вдигне с 50%, както обмисля държавата, ще фалират.

„Спре ли този автомобил следващият месец няма да има какво да се сложи на масата. Примерно Варна-Русе около 30-40 лева може би излиза, като това са за около 200-230 километра такса. В Румъния за около 600 километра аз плащам 11 евро и карам по магистрали”, казва Иванова.

Другият проблем е чакането с часове по границите, за което често плащат неустойки. Малките превозвачи предлагат българските тирове транзитно да преминават през специални коридори вътрешноевропейските граници.

„България-Румъния, тук близките държави да си минаваме свободно, без огромни проверки, както например в една Унгария, кантарите им са отделно от касите”, обяснява Иванка Иванова.

Според сдружението на малките превозвачи секторът има нужда от помощ. 12 000 малки фирми изнемогват, тъй като  за разлика от други европейски държави България не ги включи в Плана за възстановяване и устойчивост.

„Да, вие ще кажете да си вдигнем цената на превоза, но ние когато вдигнем цената на превоза с 5%, в магазина всичко скача с 50%. Постоянно си измиват с нас ръцете. Ние не желаем да участваме в тази схема. Ако замразят ТОЛ таксите, ако се сключи споразумение между България и Румъния, с което да се избегнат тези опашки, ние нямаме за цел да протестираме”, каза Владимир Майсторов, председател на Сдружението на малките превозвачи в България.

Декларацията с исканията си ще изпратят до  Финансовото и до Министерството на транспорта. Ако не бъдат чути, ще се вдигнат на стачка.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.