Снимка: iStock
Това се случва след спирането на вноса от Русия
Пазарът на дизелово гориво в Европа започва да расте, което подчертава неговата уязвимост към прекъсвания на доставките. Това се случва след спирането на вноса от водещия доставчик в лицето на Русия по-рано тази година, съобщава агенция Блумбърг.
Премиите за незабавно налични доставки скочиха в сряда, сочат данни на борсата ICE Futures Europe, което показва, че според търговците физическият пазар на дизелово гориво се затяга.
Тази седмица имаше няколко прекъсвания на работата на рафинериите в Германия, както и по-ниски нива на внос от Персийския залив. Той е един от ключовите алтернативни доставчици, след като Европейският съюз забрани вноса от Русия на 5 февруари.
Експерти: Приходите на „Газпром” падат драстично
„Вчера спредове скочиха поради опасения от бързо снабдяване заради редица прекъсвания на работата на европейски рафинерии и изчерпване на наличните обеми от крайбрежието на Залива на САЩ. Това може да осигури сравнително бързо повторно снабдяване“, коментира Филип Джоунс-Лукс, собственик на суровини в Sparta Commodities.
Тъй като потоците от Близкия изток и други доставчици на изток от Суецкия канал са ограничени и някои обеми се очаква да пристигнат едва в края на юли, има нужда да се привлекат повече обеми от складовете в краткосрочен план, допълни той. Запасите от дизелово гориво и мазут в отделни складове в Северозападна Европа спаднаха през юни под 5-годишното средно сезонно ниво, отбеляза Блумбърг. През последните няколко седмици имаше прекъсвания на дейността на рафинериите в Нидерландия, Германия и Румъния, което доведе до нарушаване на доставките.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Маргарита Стоянчева