Студентите могат и да посещават места, които в момента не изглеждат по същия начин, и да доизграждат старинни градове
Лаборатория, която съчетава изкуствен интелект и виртуална реалност, вече е част от учебния процес. Тя ще помага в обучението на студентите от Университета по библиотекознание и информационни науки.
Новооткритата лаборатория освен възможности в областта на информационните науки, разкрива и нов потенциал в културното наследство. А измеренията на изкуствения интелект и виртуалната реалност отправят студентите на пътешествия, далеч извън пределите на учебната зала.
"С единия джойстик си избирам къде искам да съм, да вляза да гледам, а от другия мога да отледам отгоре и да си харесам и друга позиция. Преди малко се разходих из Париж и видях Айфеловата кула, много ми хареса. И бих отишъл наистина да я разгледам", споделя Мартин Симеонов, студент по "Информационни технологии".
Meta пусна високотехнологични очила за виртуална реалност
Обикновено дискусиите обхващат историческите аспекти и създаването на самия обект. "Можем да говорим и за пространственото оформление", допълни Доц. д-р Нина Дебрюне, научен секретар на Факултет по библиотекознание и културно наследство.
Благодарение на виртуалните разходки, студентите могат и да посещават места, които в момента не изглеждат по същия начин, и да доизграждат старинни градове. Така например те успяват да сътворят 3D модел на древния тракийски град Скаптопара, който е предизвиквал многократно интереса на историци и археолози. Студентите не спират да търсят и намират нови приложения на залата, с която тепърва се запознават.
Коя е българската компания с отличие за виртуална реалност от Холивуд
"Сега много са нашумели метавселените. Представете си, например, да можем да изграждаме цели градове в метавселената. Изцяло от нас зависи докъде нашето въображение се простира", смята студентът Ивайло Карадашев.
Откриването на новата лаборатория поражда любопитство не само сред студентите и преподавателите - има запитвания дори от детска градина. Едно от следващите обещаващи приложения на лабораторията ще бъде в подкрепа на деца със специални образователни потребности.
Стажант-репортер: Алис Любомирова
Редактор: Цветина Петкова