Космическият телескоп "Джеймс Уеб" засне единственото по рода си в познатия Космос, най-малкото свободно плаващо кафяво джудже, информираха от НАСА.

Кафявите джуджета са обекти, които се намират на разделителната линия между звезди и планети. Екип на НАСА успя са идентифицира джуджето, което е с маса само от три до четири пъти по-голяма от тази на Юпитер.

Космическа красота: "Джеймс Уеб" засне новородени звезди в тяхното "легло"

За да открият това малко кафяво джудже, Кевин Луман от Пенсилванския държавен университет и неговия колега Катарина Алвес де Оливейра, избрират да проучат звездния куп IC 348, разположен на около 1000 светлинни години в района на формиране на звезди на Персей. Този клъстер е млад - само на около 5 милиона години. В резултат на това всички кафяви джуджета все още биха били относително ярки в инфрачервена светлина, светейки от топлината на тяхното образуване.

Телескопът "Джеймс Уеб" откри най-отдалечената галактика във Вселената (СНИМКИ)

Инфрачервената чувствителност на Уеб позволява на екипа да открива по-слаби обекти за разлика от другите телескопи, а острото му "зрение" - да определят кои червени обекти са кафяви джуджета и кои са галактики с петна.

Космическа одисея: Публикуваха първите снимки от телескопа "Евклид" (ВИДЕО+СНИМКИ)

"Джеймс Уеб" засече за пръв път сливане на две звезди (СНИМКИ)

Откриването на още кафяви джудета ще помогне за изясняване на статуса им.