Снимка: Запрян Запрянов, NOVA
Пътешествие на NOVA и Explorers Club Bulgaria
Тази седмица репортерът на NOVA Запрян Запрян тръгна на пътешествие като никое друго. В страна като никоя друга. Държава, която главозамайва с небостъргачите си, която смирява с храмовете си, която пленява с историята на велики династии и която тества смелостта със смъртоносни храни. Страна, в която е прието да ходиш гладко избръснат, да караш големи и луксозни автомобили и да посещаваш често… пластичния си хирург. Екипът ни стана част от Explorers Club Bulgaria, с които се отправи на пътешествие в Южна Корея.
"Гангнам" е квартал, известен като Бевърли Хилс на Сеул. Квартал, който е възпят в популярната песен на известния корейски изпълнител PSY. В сърцето на корейската столица песентаGangnam Style звучи денонощно. В YouTube тя е гледана над 5 милиарда пъти. Но малцина знаят, че тя всъщност иронизира живота в квартал „Гангнам“. PSY посочва като подтекст, че нивото на задлъжнялост в Южна Корея е изключително високо на глава от населението. Защото преди всичко, "Гангнам" е символ на разточителния живот, на скъпите коли и на дизайнерските бутици.
„В тоз квартал са най-големите магазини, най-известните световни компании и най-добрите университети в Южна Корея. Това е столицата на висшето образование в Корея и, може би, това е една от причините, поради които младите хора идват тук и развиват това място“, разказва професор Климент Найденов, Explorers Club Bulgaria.
„Непознатите земи“: Магията на Бусан - обграден от планини и море
Средната цена на едно жилище в този конкретен квартал е около 720 хиляди долара. Пари, които един средностатистически южнокореец може да спести за около 18-20 години. Но "Гангнам" е световноизвестен и с друго. "Само на 2,5 квадратни километра са разположени над 400 клиники за пластична хирургия. Защото младите хора искат да имат европеидни черти и това може да се постигне единствено и само с естетическа пластична хирургия“, обяснява професор Найденов.
Освен песента на PSY, със сигурност сте чували и че корейците са технологично развита нация. А и както вече разбрахте, нация, която обича да строи високо в небесата. Телевизионната кула в Сеуле висока точно 236 метра, като от там се излъчва сигналът за трите най-големи южнокорейски медии. От върха се разкрива панорамна гледка към столицата на Корея. Но, дори и от толкова високо, може да се забележи друго от доказателствата за технологичния напредък на страната - най-големият подземен търговски център в Азия. В него има над 800 ресторанта, барове, музеи, книжарници и банки. Там се помещава и една специална библиотека, която напомня на местните, че пътят към прогреса, преди всичко, минава през книгите.
Рубрика на NOVA в партньорство с Explorers Club Bulgaria.
Цялото пътешествие на Запрян Запрянов в Южна Корея гледайте във видеото.