Според бивш военен пилот вертолетът е действал като камикадзе

Пътнически самолет се сблъска с хеликоптер и падна в река във Вашингтон в четвъртък. По време на брифинг американският държавен глава Доналд Тръмп обяви, че оцелели няма. Намерени са черните кутии на самолета. Все още не са ясни причините за инцидента, при който загинаха всички 67 души на борда на машините. 

Пилот за авиокатастрофата във Вашингтон: Трудно е да се ориентираш в град с много светлини

Председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия Тодор Иванджиков смята, че метеорологичните условия не са били фактор за авиокатастрофата. "Не мисля, че е имало проблем с машините. Според мен става дума за няколко човешки грешки. Самото пресичане на двете трасета, където минават самолетите и хеликоптерите, които минават под тях, е заложена бомба, която е могла да избухне по всяко време. Разбра се, че хеликоптерът в този случай е бил на по-голяма от допустимата височина, освен това пилотите му е трябвало да носят нощни очила, за да виждат по-добре, но не се знае дали е било така. В air traffic кулата не са били двама души, а един, имало е недостиг на кадрови състав, а летищният трафик във Вашингтон е тежък. Двата летателни апарата са знаели един за друг, не може да не са се видели. Има някакво тотално объркване, може би пилотска грешка от хеликоптера. Самолетът пък изведнъж е загубил височина, не се знае защо. Може да е заради въздушна яма. Сигурен съм, че ще бъде прекратена практиката двете трасета да минават на 200 фийта едно над друго", коментира той. 

Пътнически самолет се сблъска с хеликоптер и падна в река във Вашингтон, има жертви (ВИДЕО+СНИМКИ)

На свой ред бившият военен пилот Николай Калев посочи, че през нощта се извършват главно инструментални полети. "В етапа на излитане и кацане се гледа преди всичко визуалния контакт. На фона на постилащата повърхност в града - сгради, реклами, улично осветление, реклами, от самолета вероятно не са могли да забележат аеронавигационните светлини от приближаващ вертолет. Скоростта и на двата летателни апарата е била около 280 км/ч, а тази на сбежение - към 500 км/ч.  Самолетът не е имал почти никаква възможност за маневриране на такава височина и макар да е трябвало да има система за предупреждение за опасно приближаване на друго въздухоплавателно средство, тя може да не е сработила. Пилотът на "Боинг"-а може да е забелязал в последния момент идващия вертолет и затова да е опитал да направи повдигане носа наляво, но не е могъл да избегне удара. Защо планиралите учебния полет на хеликоптера не са предвидили опасностите? За мен този полет е камикадзе. Пилотът много добре е виждал светлините на пътническия самолет, освен ако не е летял със спуснато перде на кабината", заяви Калев.

Целия разговор гледайте във видеото.

Редактор: Цветина Петкова