Снимка: istock
Целта е да има контрол, противодействие и превенция на този тип престъпна дейност
Създават постоянно действащ координационен механизъм за противодействие на контрабандата. Това обяви министър-председателят Росен Желязков преди началото на заседанието на Министерския съвет в сряда.
„Сутринта, заедно със службите, обсъдихме въпроса за превенция и противодействие на контрабандата на съвещание в МС. Целта е да има перманентен контрол, противодействие и превенция на контрабандата“, посочи той.
Част от мерките включват:
• свързване на камерите на други органи с Министерството на вътрешните работи,
• кантари в асфалта за претоварени тирове,
• специални дрегери за шофьори, превозващи деца,
• обезопасяване на най-опасните 36 отсечки в страната,
• обезопасяване на 500 км с нова маркировка, знаци и колчета.
„Темата за войната по пътищата продължава да е актуална. Действията няма да бъдат стихийни, а постоянни. Разпоредил съм на министър Даниел Митов още от сега оптимално да се предвидят всички ресурси предвид предстоящите празници и засилването на трафика“, каза премиерът.
Кирил Добрев свиква извънредно заседание за пътния травматизъм на Комисията по транспорт
Той поиска пълен контрол на пътя. „Хората трябва да пътуват безопасно. Това включва и транзитния трафик, който е отговорност и на министър Иванов, и на министър Караджов“, допълни той.
„Това, което съм разпоредил – за пълна оперативна съвместимост на системите, трябва да доведе до интеграция на информационните масиви, за да има системен подход за контрола. Няма да позволим политическите намерения да се превърнат в експертни съображения“, категоричен беше Желязков.
„Мерки със срокове и с отговорни министри досега не сте виждали”, подчерта вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов. Той показа таблица, в която срещу всяка една от 37-те мерки е посочено кой министър отговоря за нея, какви ресурси ще са му необходими и какъв е крайният срок за изпълнение на поставените задачи.
По думите му една от очакваните промени в закона е записите от камери на общини и тол системата да се допускат като доказателства в съда. Вицепремиерът обясни, че за да бъде разрешено една камера на тол управлението да засича средна скорост, по време на тестовете кола трябва да премине през обсега ѝ 500 пъти.