Популярните в Европа отпуски от два-три дни в края на седмицата вече стават практика и у нас...

20 млн. лева се отпускат по Програма "Регионално развитие " за пет проекта за реклама на България в чужбина, както и за насърчаване на туристическите пътувания на българите вътре в страната.

Постепенно фокусът се изменя от представянето на страната ни като ски и морска дестинация , към промотиране на възможностите за градски туризъм в края на седмицата и то през цялата година.

Популярните в Европа отпуски от два-три дни в края на седмицата вече стават практика и у нас, твърди заместник министъра по туризма:

„Да, става, специално за български граждани, за пътувания през уикенда, т.н. "сити брейкове" . Това наистина се практикува и има голям успех. Ще дам пример с Велико Търново. Бургас в момента, също много добре се развива като дестинация."

Но за да стигнат туристите  до забележителност в околностите или във града, предстои още работа:

„Независимо дали това е музей, пещера или остров, извън атракциона изграждаме велоалея, или, знаете, купуваме морски автобуси, както ги нарекоха колегите."

Надеждите са, че в дни като празниците за Великден повечето българи ще се насочат към туризъм вътре в страната.

Статистиката ни обаче не отчита резервациите в хотелчетата с под десет легла, което все още изкривява доста общата  картина на българския туризъм.

 

Гледайте цялата централна емисия на Новините на Нова на сайта на Nova Play.

tracking tracking tracking tracking tracking tracking tracking