Мнозинството обаче смятат, че купуването на гласове е основен проблем на кампанията

Броени дни преди да се насочат към урните, преобладаващата част от българите са категорични, че не са получавали оферта за своя глас, но много от тях не могат да преценят дали финансирането на кампанията е било прозрачно. Констатациите са от изследване на „Алфра рисърч”, поръчано от Асоциация „Прозрачност без граници”.

 

В потвърждение на предизборната апатия повечето от българските избиратели нямат мнение за това дали институциите са подготвили добре изборите, показват резултатите от допитването.

 

96,6% от попитаните твърдят, че не са получавали финансово или друго предложение, за да гласуват за определена партия, но посочват купуването на гласове като основен проблем в предизборната кампания (56,3%). 2,9% обаче признават, че такова им е било отправяно. Половин процент от респондентите отказват да отговорят на въпроса.

 

40,5% от участниците в анкетата са на мнение, че финансирането на кампанията за предсрочния парламентарен вот не е било прозрачно. Още повече обаче - близо половината, не могат да преценят.  

 

Мнозинството от анкетираните нямат категорична оценка и за това дали институциите са подготвили добре изборите – 53,8%. Лошата организация на кметската и общинската администрация се смята за водещ проблем само от 5,9% от анкетираните.