До десетина дни ще е готова концепцията на новото ни туристическо лого

93% от българите възприемат България като роза, 83%, като море и 73% я виждат като минерални извори, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова. За разлика от тях 49% от чужденците виждат страната ни като море, 39% като слънце и 30% като роза. 

 

Ангелкова обясни, че до десетина дни ще е готова концепцията на новото лого на България.  След това графичните изображения ще бъдат представени за обсъждане, за да се избере най-подходящото. За изработване на такова лого бяха дадени 1 милион и 600 хиляди лева европари, но визията му не беше одобрена. Повече пари за изработка на лого няма да се дават, категорични са от Министерството на туризма.

 

Министърът определи изминалите 100 дни от управлението си като изключително динамични и интензивни. "От една страна трябва да изпълним една от най-важните задачи, за да изпълним целите си и високия темп на работа на кабинета, а именно министерството да функционира. До края на седмицата се очаква министерството да се настани на ул. "Съборна" 1", обяви министърът на туризма, цитирана от БГНЕС. 

 

Ангелкова представи и целите на министерството: превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, разпознаваема от всички и възприемане на разбирането, че туризмът е индустрия. „В рамките на три месеца работа фокусът беше в законодателството, в приемане на две наредби - за единна система за туристическа информация и за информационна обезпеченост. Предстоят и промени в Закона за туризма, свързани със създаване на благоприятни условия за ски туризма", каза Ангелкова. Тя поясни, че в Закона за туризма ще се съдържа и платформа за туристическите атракции. До момента 160 общини са изпратили информация, като става ясно, че на територията им има 2240 броя туристически атракции, но до 250 от тях няма инфраструктурен достъп. Остават още 104 общини, които трябва да пратят данни за платформата. 

 

"Ще се опитаме да наложим такса на всички туристически обекти, която да отива за социализацията на дадения обект. Стартирали сме етапа по изясняване на статута на националните курорти и до края на март работната група трябва да представи резултати", обясни Ангелкова. 

 

Тя посочи, че решение за казуса с изграждане на втори лифт в Банско предстои да бъде обявено в сряда след заседанието на Министерски съвет. За българската изложба в "Лувъра" Ангелкова посочи още, че ще има реклама на изложбата с пана в метрото, около него и по френски телевизии и вестници.