Безопасни ли са маршрутките в столицата?

 

Акция "Маршрутка" в столицата. На прага на зимата пътни полицаи и инспектори от ДАИ започнаха проверки на техническата изправност на бусовете, които всеки ден возят хиляди пътници. Безопасни ли са маршрутките?


Екип на Нова телевизия се повози на маршрутка номер 18. Шофьорът уверява, че техинечското състояние на буса е перфектно, но оказва се при някои от колегите му, проблеми има.

 

Най-честите нарушения са недобро затваряне на вратите. Именно затова днес бяха съставени актове за нарушения. Проверяващите обаче следяха има ли прекалено много правостоящи и дали всеки пътник получава билет. Доколко е сигурен този вид транспорт?


Видео от кампанията „Шофирай с камера”, качено преди дни. Шофьор на маршрутка номер 27 извършва ляв завой от лента за направо. При това на червен сигнал на светофара. Подобно нарушение, но с друга маршрутка получихме и в рубриката „Моята новина”. Шофьорът излага на риск пътниците, рязко преминавайки в лява лента - точно преди кръстовище.  


И ако тези случаи са били на косъм от инцидент, то в други ситуации катастрофата е налице. През септември 7 души бяха ранени при тежък сблъсък между маршрутка и лека кола в столицата. Причината - преминаване на червено.


Неспазването на правилника за движение е само едно от честите  нарушения на водачите на маршрутки. Качването на пътници над допустимото също е забранено.


„Когато е препълнена маршрутката, вътре хората са буквално като смачкани и тогава, разбира се, се отказвам и ползвам такси”, казва Магдалена.


Шофьорите също признават, че возят пътници над допустимото.


„Ако е студено времето и да искаш и да не искаш, ги качваш, когато дъжд вали”, казва Емил, шофьор на маршрутка.


„Има късмет, че не сме го хванали на пътя”, казва Иван Христов, началник на ДАИ-София.


Другото най-често нарушение, установявано от инспекторите, е неизправност на вратите. Като в този случай - дръжката на аварийния изход е облепена с няколко пласта тиксо.


„Не е редно да бъде така облепена вратата. 08;45 Маршрутките трябва по закон да имат странична врата, която да се отваря и отвън и от вътре”, добавя Иван Христов, началник на ДАИ-София.


Проверяващите следиха и дали всички пътници имат билет. Шофьорът на маршрутка има и други задължения - да е добре облечен, да не пуши, да не говори по мобилен телефон.


Въпреки нарушенията на пътя, маршрутките остават предпочитан транспорт за мнозина, заради бързото достигане до избраната точка. Добрата новина е, че на пътя има все по-малко стари маршрутки.


Повече по темата гледайте във видеото.

 

Репортер: Ивомира Пехливанова