Коментират експертите в бранша

„Основният проблем на дизеловите автомобили е, че те отделят фини прахови частици, които са под формата на сажди. Но те отделят и азотни окиси, които оказват вредно влияние върху хората с респираторни заболявания. По данни на изследвания от 2014 година, над 6000 души в Германия са починали от преждевременна смърт. Всичко това налага в автомобилостроенето въвеждане на нови системи за дизелови автомобили, разделени в няколко категории – катализатори, DPF филтри за улавяне на твърдите частици и селективни каталитични редуктори”, заяви в студиото на „Здравей, България” Румен Дунев, бивш автомобилен състезател. Изказването му беше по повод ареста на главния изпълнителен директор на „Ауди” Руперт Щадлер в Германия във връзка с т.нар. „Дизелгейт”.

Арестуваха шефа на "Ауди" заради скандала с вредните емисии

Припомняме, че миналата седмица компанията-майка „Фолксваген” беше глобена с рекордната сума от 1 милиард евро. Автомобилният производител ще трябва да плати сумата заради скандала с манипулирането на вредните емисии на дизеловите си автомобили.

„Един производител на автомобили, за да може да отговори на всички изисквания, трябва да постави допълнителни устройства, които да облекчават и намаляват вредните газове. Това обаче има своята цена, което прави автомобила неконкурентоспособен ценово на пазара спрямо другите производители”, на мнение е бившият автомобилен състезател Румен Дунев.

"Фолксваген" изтегля 600 000 автомобила от пазара в САЩ

„Според мен в момента става въпрос за изпреварващи действия в Германия с оглед запазване на конкурентната позиция на самата фирма. И най-вече се ограничава разрастването на скандала, на вредите върху останалата част от германският автомобилен сектор”, коментира финансистът Емил Хърсев.

„Имайте предвид, че не става въпрос за фирмена политика, а по-скоро за подпрограма – за част от софтуерната програма, която обслужва този автомобил. Не е просто да установиш какво прави всяка отделна част от софтуера на колата", каза още финансистът Емил Хърсев. 

Целия разговор гледайте във видеото.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.  

Редактор: