И какво е състоянието на пострадалите след тежкия верижен сблъсък?
Десет души остават в болница, след тежката верижна катастрофа на магистрала „Струма”. Все още има опасност за живота на част от тях.
Шофьорът, който прегази мъж в мъглата е обвинен в причиняване на смърт по непредпазливост.
Светлинните табла са част от така наречената интелигентна система за известяване. На тях трябва да има най- актуална информация за проблеми пътя. В момента на тежката катастрофа е имало надпис за ограничение от 140 км/ч, но не и предупреждение за мъглата. От Пътната агенция дадоха своето обяснение за това, но изрично подчертаха, че отговорността с каква скорост и на каква дистанция карат е на шофьорите.
Мъж загина, за да спаси други шофьори при верижна катастрофа на „Струма” (ОБЗОР)
Трагедиите понякога раждат герои. На автомагистралата във вторник сутринта животът си загуби Димитър Костадинов от село Ново Делчево. В непрогледната мъгла той опита да даде сигнал за огромната катастрофа на идващите шофьори и така да предпази заклещените в колите хора от връхлитащи автомобили и камиони.
„Добър човек, работлив, не е отказал на никой помощ”, заявява братовчед му Николай Апостолов.
„Да му се направи един паметник в центъра на селото, за да се види и докаже, че все пак има още смели хора в този живот. Човекът направи такава постъпка, че спаси живота на повече от 200 човека”, заяви Илия Анталавичев.
Шофьорът на камиона, прегазил мъжа, е освободен още снощи срещу парична гаранция от 3 000 лева. Според разкази на очевидци, той е бил в шок след случилото се. Болниците в областта все още са пълни с ранени след верижната катастрофа. С опасност за живота е мъж на около 70 години.
„Все още е на апаратна вентилация, днес може да се опитаме да го посъбудим, ако реагира, ако не – ще си остане на апаратна вентилация, докато нещата се подобрят”, заяви доктор Александър Бояджиев, завеждащ Хирургично отделение.
А на магистралата и днес интелигентните системи показваха рутинни съобщения. От Института по безопасност твърдят, че ако на светлинните табла е имало предупреждение за гъстата мъгла, катастрофата е можело поне да е по-лека и без жертва.
От АПИ уточниха за NOVA, че интелигентните системи вчера не са уведомили шофьорите за гъстата мъгла, защото те всъщност още не работят. Поне не пълноценно. Причината е, че още не е изграден центърът за управление на тази интелигентна система. Той трябвало да е на новостроящия се ЛОТ между Благоевград и Крупник.
„Предвидено е тя да заработи, когато се изгради целия ЛОТ 3 от магистралата, като е предвиден контролен център в ЛОТ 3.1, който ще управлява всички табла от системата. В тази връзка ще се изгради временен център и се очаква до няколко месеца да заработи и тогава тези табла ще подават информация”, заяви Иван Табаков, директор на Дирекция Пътна безопасност и планиране.
Временният център за управление на интелигентната система ще е в областното пътно управление.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Ина Григорова