Снимка: iStock
Това сочат резултати от анкета, обхванала 320 домакинства в щат в Ню Йорк
Участниците в неотдавнашна кампания, базирана върху практикуване на "безмесен понеделник", заключиха, че консумацията им на месо е намаляла, съобщи БТА.
Много хора, които се опитаха един ден седмично да не консумират месо, за да привлекат вниманието върху храненето и климатичните промени, продължиха да го правят след приключването на кампанията, сочат резултатите от анкета.
Свинското месо - с рекордни цени за последните 10 години
Тя обхванала 320 домакинства в Бедфорд, щата Ню Йорк, които участвали в кампанията "Безмесен понеделник" през 2018 г. Тогава участниците не консумирали месо един ден седмично в разстояние на 12 седмици.
Страните с най-вкусната улична храна (ГАЛЕРИЯ)
Шест месеца по-късно почти 57 % от респондентите заявили, че консумират по-малко месо, отколкото преди началото на кампанията. Близо 70 % уверили, че им било лесно или много лесно да се откажат от консумацията на месо, а 68 % - че били по-склонни да не ядат месо един ден седмично.
Анкетираните заявили, че за тях най-голямото предизвикателство било свързано с предпочитанията на семейството и приятелите им за даден вид месо и/или хранителните им навици.
Иззеха половин тон месо с неясен произход
Участниците били наблюдавани също в началото и края на кампанията. В рамките на три изследвания доброто здраве било посочено като основна причина за намалената консумация на месо. В края на 12-седмичната кампания значимостта на доброто здраве намаляла, а се увеличила тази на климатичните промени, околната среда, намаленото потребление на енергия и съхраняването на водоизточниците. Шест месеца по-късно значимостта на климата и околната среда като причини за намалената консумация на месо малко спаднала, но продължила да е по-голяма, отколкото в началото на кампанията.
Резултатите от изследването бяха представени на конференция на Американската асоциация по обществено здравеопазване във Филаделфия.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.