При жестокото пътно произшествие загинаха петима души
Днес бе завършена подмяната на мантинелите на 160-ия километър от магистрала „Тракия“. Там на 12-и юли стана тежката катастрофа с пет жертви и шестима ранени. Движението и в двете платна е възстановено.
Тежко остава състоянието на 2-годишното дете, което пострада при инцидента. То беше транспортирано от Стара Загора в "Пирогов" в София. Основната версия за инцидента остава заспиване на шофьора на тира с турска регистрация, но днес се появи друга теория за катастрофата - технически проблем на товарния камион. Причина за твърдението е острия ъгъл на завиване.
СЛЕД КАТАСТРОФАТА: АПИ започва ремонт на мантинелите на АМ "Тракия"
Англичанин и семейство сред загиналите на "Тракия" (ОБЗОР)
В случая този инцидент не е поради заспиване, което много често се случва. Изглежда, че предно ляво колело е блокирало поради някаква причина”, заяви Христо Радков от Българско обединение на шофьорите.
Експертите направиха оглед на маркировката, както и на старите мантинели в участъка
„Мантинелите са слагани през 1997 г. Няма как да са в добро състояние. Септември месец щяха да бъдат сменени. Инцидентът изпревари събитията”, коментира Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
Според други експерти мантинелите не са причина за катастрофата.
„Това, че мантинелата е ръждясала, не означава, че не е отговаряла на изискванията”, каза Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“.
87% от мантинелите на автомагистралите в България били подменени, а през септември започва планов ремонт на старозагорския участък на АМ „Тракия”.
Планирано е след 16-и септември първо да започне ремонтът на платното от София за Бургас. Не по-малко от 60 млн. лв. ще е стойността на ремонтните работи.
Репортер: Георги Манев
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.