Според анализ на МОН дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства
Последните две години се превърнаха в истинско изпитание за обществото. Пандемията от COVID-19 преобърна из основи живота на хората, а образованието се оказа една от най-тежко засегнатите сфери. Променената ситуация наложи цялостна реорганизация на учебния процес, а обучението в онлайн среда – като единствена алтернатива пред образователната система.
Според анализ на МОН дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства, влошило е знанията на голяма част от децата и заплашва да увеличи броя на отпадащите ученици от образователната система. И всичко това се случва въпреки бързата адаптация на учителите.
Преходът доведе до редица предизвикателства, с които ученици, учители и родители трябва да се справят ежедневно. Тази седмица в „Темата на NOVA“ журналистът Мариана Торманова и операторите Мария Балканска и Георги Георгиев разказват историите на деца, за които онлайн обучението създава трудности от различен характер.
Плюсовете или минусите са повече в онлайн обучението? Възможно ли е пандемията да доведе до устойчив хибриден модел на образованието в бъдеще или напротив – да допринесе за дефицити в подготовката и знанията на учениците? Отговорите ще намерите във видеото.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.