Спор за такси спира Иван Влъчков да представлява страната ни
Седемкратният шампион на България по автомобилизъм Иван Влъчков не може да представлява страната ни в чужбина заради спор между двете автомобилни федерации. Затова към момента Влъчков се състезава за Северна Македония. Причината - само една от двете български федерации може да издава лицензи за състезания в чужбина, което предизвиква постоянни спорове с другата.
Бензинът в кръвта и тръпката от влизането в завоя с над 100 километра в час е това, което кара автомобилният състезател Иван Влъчков да покори върха в родния автомобилизъм. Той е седемкратен шампион, но погледът му вече е към световната титла. За да си на върха в автомобилизма обаче трябват пари. „Не всеки обича да дава пари за спорт, но съм намерил точните хора, които са все още зад мен и ми помагат да отида на следващото състезание на „Словакия Ринг” и да покажа какво мога”, посочи той.
За да се състезава за България в чужбина, Влъчков има нужда от международен лиценз от Автомобилна федерация България. Казва, че такъв не му е издаден, заради което се състезава за Северна Македония.
6% ръст на катастрофите и жертвите от началото на 2023 г.
Влъчков разказа пред камерата на NOVA, че на последното международно състезание във Виена дори е било изпратено писмо до организаторите от българска страна с информация, че той няма лиценз. „Бях много възмутен, че от българска страна някой се опитва да ме прецака, но както казах, аз съм македонски състезател и няма какво да ми направят”, каза той.
Къде се корени спорът? Автомобилните федерации в България са две - Българска федерация по автомобилен спорт, която няма право да издава международни лицензи и Автомобилна федерация България, която има право, но за целта иска по 1 200 лева от състезателите.
„БФАС не иска пари, защото в България не се организират състезания и реално няма как хората да практикуват спорта. Но АФБ държи на тези 1 200 лв. и заради това праща и писмото”, съобщи председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Румен Дунев.
От Автомобилната федерация, която държи международните права, отричат писмото да е пратено с цел да се пречи на Влъчков. Идеята им била само да се провери дали всички документи са изрядни. „Какъв е проблемът федерацията да пита дали всичко е наред документално, за да не сме уязвими? Аз питам, не го спирам”, обясни председателят на Автомобилната федерация България Калоян Станчев.
Протест в София след катастрофата с две жертви
Според другата федерация обаче подобно питане уронва престижа на състезателя. „Все едно Федерацията по щанги да иска от МОК да се провери Карлос Насар за допинг. Каква е логиката?”, попита Дунев.
И още от спора между двете страни - от Автомобилната федерация твърдят, че Влъчков е имал лиценз до 2022 г. „Към настоящия момент той не е дал заявление или молба, както всички други състезатели, и в тази ситуация ако му се издаде, федерацията подлежи на санкции”, заяви Станчев.
Решение на спора към момента няма. Но и двете страни са съгласни, че докато федерациите са две, до решение трудно ще се стигне. Част от състезателите ни ще печелят титли за други държави.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase