Снимка: БТА
Общинските съветници се събират, за да търсят изход от блокадата
Обвинения и между групите в Столичния общински съвет заради транспортната блокада. В понеделник Транспортната комисия на столична община ще търси отговор на исканията на протестиращите. Какви са предложенията за изхода от кризата.
Според „Продължаваме Промяната-Демократична България“ решение на исканията на протестиращите са бонусите към основните възнаграждения на работниците, както и бонуси за привличане на нови кадри.
За Ваня Григорова една от възможностите е парите да дойдат от капиталовата програма на общината, която няма да бъде изпълнена в рамките на годината.
От ГЕРБ-СДС обявиха, че ще търсят решенията в диалог с всички страни на преговорите в понеделник.
Четвърти ден транспортна блокада в София
На този фон пред камерата на NOVA Ваня Григорова обяви, че полицията и жандармерията стоят на входовете на депата на столичното метро, като така следят за „трудовата дисциплина и затова да няма стачни действия на служителите там“.
За NOVA от Столичната полиция отговориха, че полицейските служители в депата на метрото подпомагат колегите си от охраната на „Метрополитен“, за да не се допуснат лица, които да осуетят тръгването на първите мотриси.
Исканията на транспортните работници доведоха до критики и обвинения в местния парламент. В ефира на NOVA общинският съветник от „Продължаваме Промяната-Демократична България“ Димитър Петров видя политическа атака в действията на синдикатите.
„Те към настоящия момент не защитават действията на работниците, а на политиците. Водачи на тези протести са двама общински съветници - Иван Кирилов и Ваня Григорова“, уточни той.
Последва реакцията на Ваня Григорова, която отрече протестите да са водени от политици или синдикати.
„Терзиев винаги може да си търси оправдание за невъзможността да се справи със ситуацията, но ние не сме му виновни за това. Ясно се вижда как реагират работниците на предложението, което е дал кмета. С освирквания, викове оставка. В част от поделенията те се обръщат срещу синдикалните си лидери. Аз казах и в понеделник - ако изпусне духа от бутилката, той е неуправляем“, обясни тя.
Васил Терзиев: София се мобилизира най-силно, когато е изправена пред предизвикателство
В понеделник Транспортната комисия на местния парламент се събира на извънредно заседание в търсене на изход от кризата. Мненията на групите обаче са различни.
„Увеличението, което работниците искаха, може да бъде дадено чрез бонусите, които те получават. Бонусът в момента е удвоен за младите водачи. Един млад водач ще получава между 2 700 и 2900 лв. нетна начална заплата“, заяви Петров.
„Има 17 млн. лв. повече в държавния бюджет само за столичния градски транспорт. Има обещание 20 млн. лв. да се преведат на ЦГМ за охраната на метрото. Това са 37 млн. лв. 5 млн. лв. Столична община от месеци не превежда на ЦГМ“, каза Григорова.
„Дали искането за увеличение от 400 лв. е резонно - това е една висока стойност и те първоначално тръгнаха с високи искания и беше нормално да няма диалог. Сега вече сме във фаза на отстъпки. Аз виждам, че кметът няма желание за отстъпване“, отбеляза общинският съветник от ГЕРБ-СДС Димитър Вучев.
Последвайте ни