Според СЕМ образът на детето е твърде експлоатиран
Институции обединяват усилия, за да бъде намалено използването на децата в рекламните търговски съобщения в българския ефир. Според проучванията на експертите от Съвета за електронни медии образът на детето е твърде експлоатиран. Ето защо са приети критерии за защитата на децата от неблагоприятното медийно съдържание.
На обществена дискусия за защита на децата от вредното медийно съдържание, председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов коментира, че основната работа на телевизията не е да възпитава децата. И въпреки че тя не е електронна бавачка, все пак било важно да предпазва децата.
"По начало прекомерната употреба на деца в рекламите, макар и да не е пряко санкционирана от закона, започва да бъде нарушение, ако не на друго, на добрия вкус и на добрия обществен тон", на мнение е доц. Лозанов.
Според друг представител на СЕМ - Антоанета Лозенска, често пъти детето се явява и като статист в търговските съобщения и се експлоатира широко, включително и в реклами за възрастни.
Институциите искат да бъде предотвратена тази практика.
Дарина Янкова от Държавна агенция за закрила на детето обясни, че компетентните институции, както и законодателят, се обединяват около разбирането, че родителите са тези, които основно са ангажирани с възпитанието и отглеждането на децата. По тази причина именно те следва да регулират участието на децата в различни предавания.
От Комисия за защита на потребителите припомниха, че Законът за защита на потребителите забранява рекламните съобщения, които са насочени пряко към децата и имат за цел да ги убедят да закупят или да изискат от възрастен да закупи определен продукт.
Според председателя на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) Мехти Меликов е необходимо да се търси гъвкавост на правилата за защита на децата.
Повече по темата гледайте във видеото.
Репортер: Живко Константинов