Темата беше обсъдена от потребителски организации и парламентарната енергийна комисия

По-голямата защита на потребителите при лошото качество на електричеството беше акцент на среща между потребителски организации и парламентарната енергийна комисия.

 

Сред предложенията е това, че ако в продължение на повече от 10 дни от един месец сме имали лошо качество на тока, да не плащаме цялата сметка за този конкретен месец. 

 

Освен това жалбите ще може да се подава не в рамките на 3 дни, както е сега, а в рамките на 3 години. 

 

„Идеята е когато има нарушение на Българския държавен стандарт по отношение на качеството на тока и то продължава по-дълго време, клиентът да има правото да не плати, защото на практика не е получил услугата, за която му се искат пари”, заяви депутатът от „Коалиция за България” Явор Куюмджиев. „От друга страна ако се стигне до повторяемост на това нарушение, да се търси отговорност до съответния доставчик, чрез стартиране на процедура за отнемане на лицензията”. 

 

Според Александър Масларски от Комисия за защита на потребителите удължаването на срока за предявяване на претенции е добре, но критичен остава въпросът как потребителят ще докажете, че получава некачествена услуга.

 

Това не е окончателния вариант на промените.

 

Повече по темата гледайте във видеото.