През 2009 г. в България се въведе национална телефонна линия за децата

1 200 сигнала за деца в риск са подадени към отделите за закрила на детето. Такава е статистиката на националната телефонна линия за деца.

 

През 2009 година в България се въвежда национална телефонна линия за деца. Консултантите съветват и изслушват младите хора предимно за неща, за които те не биха могли да говорят свободно с родители и приятели.

 

При стартирането на проекта броят на обажданията към телефонната линия е близо 3 500 месечно, сега обаче техният брой достига до 10 000. Специално обучени специалисти провеждат консултациите и благодарение на техните усилия е спасен живота на не едно и две деца.

 

Най-често въпросите на децата са свързани с проблеми при взаимоотношенията им с родители и приятели. Това са децата над 9 години, главно тийнейджъри. При по-тежките случаи, свързани с насилие или злоупотреба с деца, сигналите се подават предимно от възрастни.

 

Репортер: Кремена Тодорова