Централната ЖП гара в София е едно от местата, където днес имаше протест
Протестите по гарите в страната продължават и след обещанието да не спират влакове и да не се съкращават хора в БДЖ. Защо отговорът на властта не удовлетворява пътници и служители на железниците?
Централната ЖП гара в София е едно от местата, където днес имаше протест. Всъщност протестите продължиха заради недоверието към управляващите и обещанието им, че наистина няма да има спрени влакове и съкращения.
Основното искане на протестиращите е за оздравяване на железниците и оптимизация на работата, като това според служителите може да стане и без освобождаване на хора. В повечето градове към синдикатите се присъединиха и политически партии.
Близо 500 служители и клиенти на БДЖ от Североизточна България се събраха на протеста в Горна Оряховица. Сега протестиращите искат сигурност - че последното решение за отказ от спиране на влакове и съкращения няма утре пак да се промени.
Железницата остава единствената възможност за хиляди българи да стигнат до работа, училище или личните си лекари на цени, в някои отсечки и под лев.
И в Карлово стотици излязоха на протест. Стигна се дори до блокада на движението по релсите.
Транспортният министър увери, че железниците ще получат необходимите 40 милиона лева, за да може от първи февруари да не се спират влакове.
„Вие къде бяхте, когато се трупаха 80 млн. лева дългове?”, попита транспортният министър Ивайло Московски.
Над 100 души се събраха и на шуменската ЖП гара. И тук, както в другите градове, освен синдикалисти, имаше и представители на БСП и на „Атака”.
Във Варна към националната подписка за спасяването на железниците се присъединиха и работници и пътници.
„Целта е повече от ясна - някой да лапне БДЖ-то и то да отиде в частни ръце. Пагубно е и за икономиката и за хората”, каза пътникът Кирил Спиридонов.
А в София протестиращи поканиха премиерът Бойко Борисов и министрите да пътуват с влак до Банкя на 31 януари.
Въпреки че закриването на около 81 влака засега се отлага, от Министерството на транспорта обявиха, че част от подвижния състав на железниците може да бъде изведен от експлоатация, защото е стар и опасен за движение.
Повече по темата гледайте във видеото.